Enam kui kolme tuhandet bussijuhti ühendava transpordi ametiühing teatas hetk tagasi , et Edelaraudtee doteerimist ei saa otsustada lahus muust riigi reisijateveo poliitikast.
'Leiame, et nii bussi- kui rongiliiklus on Eesti jaoks vajalikud ja riik peab mõlemat transpordiliiki regionaalpoliitistel eesmärkidel rahaliselt toetama,' ütles Transpordi ametiühingu Lõuna-Eesti regiooni juht Peep Peterson. 'Meie arvates oleks tobe doteerimist jupiti otsustada põhimõttel, et täna erastame raudteed ja mõtleme raudtee rahadele, homme läheb bussifirma pankrotti, siis mõtleme bussiliiklusele,' lisas ta.
Vedurimeeste ametiühinguliit ja Edelaraudtee ametiühing levitasid eile avaldust, milles protesteerisid Edelaraudtee võimaliku dotatsioonita jätmise vastu. Nende hinnangul on katse lõpetada 2001. aastal riigisisene reisijatevedu diiselrongidega põhjendamatu ja ennatlik. 'Igasugune sotsiaalmajanduslik analüüs bussi- või rongiliikluse kohta puudub,' seisab avalduses.
Väidetavalt dotatsioonide puudumise tõttu läks möödunud nädalal pankrotti Eesti uks suuremaid bussiettevõtteid Eesti Buss, mille seniste liinide sulgemine tähendaks mõnedele maa-asulatele olulist sotsiaalset tagasilööki.
Piirkondlikku bussiliiklust on praegu doteerinud kohalikud omavalitsused otse ja maavalitsuste kaudu, riik on doteerinud peamiselt uute busside soetamist.
Seotud lood
“Meie naaber on agresiivsem, karta ei tule”
Peaminister Kristen Michal sõnastab 2025. aastaks Eestile kolm eesmärki, mille eest lubab seista: aasta lõpuks on Eesti kaitse hästi kindlustatud, majandus on konkurentsivõimelisem ja bürokraatiavabam ning kasvab, ühiskondlik debatt on lugupidav ja arukas.