Suutlikkuse osas pole Insightile palju ette heita. 1-liitrine mootor, millel vaid kolm silindrit, kiirendab proovisõidul täislastis (2 kogukat meest) 100 km-ni tunnis 13,4 sekundiga ja arendab kiirust 170 km/h, kulutades sealjuures keskmiselt vaid 4.2 liitrit kütust saja kilomeetri kohta. Seda kõike tänu imekitsale 10 kW võimsusega alalisvoolu mootorile, mis hooratta asemel bensiinimootorile võhma juurde annab. Kui Insighti bensiinimootori maksimaalne pöördemoment on vaid 90 Nm 4800 pöörde juures minutis, siis koos eletrimootoriga annab jõuallikas välja 113 Nm juba 1500 pöörde juures minutis. Kui kiirendada, annab elektrimootor lisahoogu, kui gaasi maha lasta, laeb akusid. Väikseima kütusekulu saamiseks näitab tabloo, kas vahetada käik suuremaks või madalamaks.
Ka auto väike kaal ja voolujoonelisus teenivad säästlikkuse huve. Tagaratta koopad on kaetud ja tagaosa esimesest oluliselt kitsam. Tagarataste vahe on tervelt 11 sentimeetrit väiksem kui esiratastel. Alumiiniumkerega auto kaalub koos akude ja mootoriga kokku vaid 850 kg.
Kogu selle tehnikaime suureks puuduseks on aga tema praktilisus ja kõrge hind. Autol on vaid kaks istekohta, isegi kõige pisemat last ei majuta autosse ära. Tagaosas laiutavad nikkel metall-hüdriid akud jätavad pagasile ruumi vaid 43 liitrit. Kerguse ja suure rööpmeerinevuse tõttu kipub auto kruusateel vägisi käest minema, maanteel paneb masina vibama külgtuul.
Sestap on selge, et mõne liitri võrra väiksem kütusekulu pole argument, et tasa teenida 320 000 kroonist hinda. Idee iseenesest on aga hea. Kui näiteks Honda S2000 saaks elektriga veel mõnikümmend lisahobujõudu ja kütusekulu langeks poole võrra, leiduks ilmselt ka hübriidautole ostja.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”