Härra Raivo V. Raami kirjeldatud juhtum (vt ÄP 6.04), kus Eesti Telefon telefone võlgnevuse tõttu välja lülitas, väljendab vaid ühepoolset suhtumist, mistõttu pean vajalikuks ka ettevõttepoolse vaatenurga lisamist.
Raam peab ülekohtuseks Eesti Telefoni teenuse kasutamise piiramist telefonikasutaja võlgnevuse tõttu. Samas keeldub ta tunnistamast, et põhjust, miks ettevõte oli sunnitud talle teenuse pakkumise lõpetama, oleks ta saanud vältida. Kõige lihtsam moodus selleks on sõlmida otsekorraldusleping, mille alusel telefoniarve saab alati õigeaegselt tasutud ka siis, kui ise välismaal ollakse või tähtsamad toimingud arvemaksmise sootuks meelest viivad.
Samuti on võimalik kasutada ka vahetult enne välismaale minekut kõikvõimalikke sidevahendeid, küsimaks Eesti Telefoni klienditeenindusest telefoniarvel olevat summat või teatamaks, et puudub võimalus arvet tasuda ja leppida kokku tingimused, kuidas ettevõte ja klient edasi käituvad.
Selleks peab olema ka inimese soov kasutatud teenuste eest tasuda. Seda soovi ei saa täheldada Raami käitumisest. Jaanuaris 1999 sulges ta otsekorralduslepingu, mistõttu tekkis tal teistkordselt võlg teenuste eest. Samuti ei teatanud ta ettevõttele, et arve mittetasumisel on ka põhjendus.
Eesti Telefon ei saa Raami pretensioone kuidagi rahuldada, kuivõrd Eesti Telefon on tema kui telefonikasutaja (kes pole Eesti Telefoni klient) suhtes korrektselt käitunud. Sama ei saa öelda Raami kohta, kel on telefoni kasutajana juba teist korda tekkinud võlgnevus samadel põhjustel. Eesti Telefon on Raamile enne telefoni väljalülitamist saatnud ka meeldetuletusi, et vältida telefoni väljalülitamist, juhul kui telefoni kasutaja tõesti soovib oma võlga tasuda või ongi juba tasunud, kuid pole sellest teatada jõudnud.
Meeldetuletusele pole reageeritud, kuigi see olnuks lihtne ? vaid üks kõne tasuta numbril. Seega puudub ettevõttel põhjus vastata Raami esitatud moraalse kahju hüvitamise nõudmistele jaatavalt. Raami süüdistused Eesti Telefoni tegevuse ja klienditeeninduse aadressil on võrdväärsed süüdistustega piletikontrolöride tegevusele, et nad piletita sõitjaid trahvivad ja neil edasisõitmise selleks korraks ära keelavad.
Seotud lood
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.