Veebiaadresside .eu registreerimise esimeses etapis pidi mitu Eesti firmat konkureerima teiste Euroopa firmadega.
Näiteks taotlevad hansa.eu domeeninime koos Hansapangaga firmad Leedust ja Saksamaalt, kirjutab Postimees.
Etteaimatav üleeuroopaline tormijooks kõrget külastatavust lubavate nimede järgi lõppes näiteks sex.eu puhul 238 avaldusega.
Samas on ka mõned Eestis tegutsevad firmad kokku puutunud konkurentsiga .eu oma domeeninime registreerimisel. Eesti ehituskontsern Merko võistleb merko.eu eest Belgia firmaga, kellel on sõna «Merko» registreeritud kodumaal kaubamärgina.
Skandinaviska Enskilda Banken AB, mis tegutseb Eestis SEB Eesti Ühispanga nime all, ei saanud domeeninime seb.eu, sest EURid otsustas selle anda hoopis Prantsusmaa kodutehnika ärigrupile Groupe SEB, kellele kuuluvad brändid Tefal, Krups ja Moulinex. Rootsi pankurite avaldus seb.eu registreerimiseks saabus prantslaste omast kolm päeva hiljem.
Samuti ootab EURid’is registreerimist domeeninimi narva.eu, kuid tegemist pole Eesti–Vene piirilinna valitsuse initsiatiiviga, vaid hoopis Saksamaa firmaga Mittel-deutscher Warenzeichenverband «NARVA» e.V., mis toodab aastakümneid valgusteid. Firmale kuulub kaubamärk NARVA, mis on lühend sõnadest lämmastik (N), argoon (Ar) ja vaakum (VA).
Hansa.eu aadressi taotleb nii Hansapank kui ka Leedus asuv tele- ja raadiofirma Hansa ning Saksa ehitusfirma Mühl. Hansapanga kommunikatsioonijuhi Ando Noormetsa sõnul on pank teadlik, et domeeni vastu tunnevad huvi ka teised ettevõtted. Ta lisas, et hansa.eu registreerimiseks peab firma olema Hansa kaubamärgi omanik – see tingimus on Hansapangal täidetud.
Seotud lood
Euroopa domeeninime .eu register EURid
teatas, et veebiaadresside .eu registreerimine on kasvanud selle aasta
teises kvartalis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga enam kui 60%.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”