Võrdlesin seitset meediakompaniid Ekspress
Grupiga. Kasvu osas on ettevõte kõige sarnasem Schibstedile, küll aga on
Ekspress Schibstedi kõrval väga väike.
Ekspress Grupi turuväärtus tuleks õnnestunud emissiooni korral tavainvestoritele pakutava 97 kroonise hinna pealt umbes 1,84 miljardit krooni. Schibstedi turuväärtuseks on 17,1 mld Norra krooni ehk 32,9 mld Eesti krooni.
Schibestedi aktsia hinna ja kasumi (P/E) suhteks on kaheksa (ilmselt suur osa kasumist varade müügist), selle aastaks prognoositud kasumi alusel aga 22. Ekspress Grupi aktsia on võrreldes Schibstedi prognoositud kasumi põhjal arvestatud ajaloolise kasumiga hinna ja kasumi suhtarvu alusel vaid 12 protsenti odavam. Kui võrrelda raamatupidamisväärtust ja aktsia hinda, on Schibstedi oma 48 protsenti odavam, käibega võrreldes 24 protsenti soodsam.
Võib ju öelda, et investorid ostavad kasvu. Selleks on ka põhjust, kavatseb ju Ekspress Grupp laieneda Ida-Euroopas. Läinud aastal kasvas Ekspress Grupi kasum 134 protsenti, käive kasvas 24 protsenti. Schibstedi kasum kasvas 145 protsenti, käive 32 protsenti.