Võrdlesin seitset meediakompaniid Ekspress
Grupiga. Kasvu osas on ettevõte kõige sarnasem Schibstedile, küll aga on
Ekspress Schibstedi kõrval väga väike.
Ekspress Grupi turuväärtus tuleks õnnestunud emissiooni korral tavainvestoritele pakutava 97 kroonise hinna pealt umbes 1,84 miljardit krooni. Schibstedi turuväärtuseks on 17,1 mld Norra krooni ehk 32,9 mld Eesti krooni.
Schibestedi aktsia hinna ja kasumi (P/E) suhteks on kaheksa (ilmselt suur osa kasumist varade müügist), selle aastaks prognoositud kasumi alusel aga 22. Ekspress Grupi aktsia on võrreldes Schibstedi prognoositud kasumi põhjal arvestatud ajaloolise kasumiga hinna ja kasumi suhtarvu alusel vaid 12 protsenti odavam. Kui võrrelda raamatupidamisväärtust ja aktsia hinda, on Schibstedi oma 48 protsenti odavam, käibega võrreldes 24 protsenti soodsam.
Võib ju öelda, et investorid ostavad kasvu. Selleks on ka põhjust, kavatseb ju Ekspress Grupp laieneda Ida-Euroopas. Läinud aastal kasvas Ekspress Grupi kasum 134 protsenti, käive kasvas 24 protsenti. Schibstedi kasum kasvas 145 protsenti, käive 32 protsenti.
Seotud lood
Ehkki Norra suurim meediakontsern
Schibsted, mille alla kuulub ka kohalik kontsern Eesti Meedia, jätkab laienemist
välismaale, puudub praegu plaan kontsern müüa, kinnitas Schibstedi juht Ole
Jacob Sunde.
Eesti Ekspressi ja/või Eesti Päevalehe
otsekorralduslepinguga tellijatele on garanteeritud kuni 200 aktsiat.
Ekspress Grupi suuromanik Hans H Luik
rääkis pärast grupi börsiletuleku pressikonverentsi aripaev.ee-le, et tema
juhtimisel ettevõte liiga palju laenu ei võta, kuna mulgi ihnsus seda ei
luba.
Hans H Luik kirjutas Ekspressis, et
kroonjuveele on alati raske müüa.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.