Kui nädala algul võttis Eesti Raudtee vastu
veel 16 kaubarongi ööpäevas, siis neljapäeval ja eeldatavasti ka reedel peaks
kaubarongide arv ulatuma juba 24.
"Täiesti võimalik on, et nädala lõpuks võib kaubarongide arv veelgi veidi suureneda," ütles Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase ETV24-le. Kas see on püsiv või ajutine, ei söandanud Glase prognoosida.
Tema hinnangul on taastumas peaaegu kõikide kaubarühmade vedu, välja arvatud kivisüsi. "Kuigi oleme kuulnud, et kusagil Venemaa avarustes laaditakse meile ka juba kivisöevaguneid," tõdes Glase.
Glase sõnul on Läti ja Leedu raudtee ja sadamate laadimisvõimsused ammendunud ja Venemaa peab teatud kaubarühmade ekspordi jätkamiseks hakkama jälle kasutama Eesti raudteed ja sadamaid.
"Kui veod hakkavad tasapisi taastuma, ei pea Eesti Raudtee inimesi sundpuhkusele saatma," lisas Glase. Tema kinnitusel ootab ettevõte otsuste langetamisega järgmise nädala alguseni.
Vene raudtee on kaotanud piirangud naftatoodete veoaks Eesti sadamate suunas pärast kaks nädalat kestnud katkestusi ning maikuu jooksul on Eestist kõrvale suunatud kokku 350 000 tonni naftatooteid, vahendas uudisteagentuur Reuters naftatoodetega kauplejatelt ja Eesti terminalioperaatoritelt saadud infot.
Vene raudtee teatas mai alguses, et alustab remonti Eestisse suunduval raudteel, kuid veomahu vähenemine oli asjatundjate hinnangul Kremli reaktsiooniks pronkssõduriga seotud tülile.
Muuga sadama kaudu liigub välja aastas ligi 25 miljonit tonni ehk umbes veerand Vene kütuseekspordist.
Seotud lood
Pärast Eesti-Vene suhete pingestumist seose
pronkssõduri ümberpaigutamisega langes Eesti Raudteel mais piirilt vastu võetud
kaubarongide maht pea kolmandiku võrra.
Venemaa varjatud sanktsioonide tõttu
vähenenud Eesti Raudtee veomahud sunnivad firmat inimesi puhkusele saatma.
Praegu ei ole selge, kui palju lähevad
Eesti Raudteele Venemaa sanktsioonid maksma, kuid olukorra jätkumisel rohkem kui
nädal on Eesti Raudtee sunnitud saatma osa töötajaid puhkusele.
Täna pärastlõunal saabub Moskvas Oktjaberskaja
jaama eelmise reede hilisõhtul Tallinnast teele lähetatud esimene ainult
konteineritega laetud kaubarong.
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.