Kõige mainekamad tööandjad, kes saavad
valida laiema ringi töölekandideerijate seast, on Tallink, Hansapank ja EMT,
teatas Emor.
Võrreldes eelmisel aastal läbi viidud uuringuga on tööandjate pingerea tipus enam positsioone parandanud EMT, SEB Eesti Ühispank ja Riigimetsa Majandamise Keskus.
Uuringufirma andmetel eelistavad Eesti palgatöötajatena leiba teenivad eestimaalased töötada finantsteenuste, infrastruktuuri ning turismi ja vaba aja teenuste ettevõtetes.
Praegused töötegijad väärtustavad ennekõike neid ettevõtteid, kelle üldisesse mainekusse ja edukusse nad usuvad ning kes pakuvad tänu sellele stabiilset töökohta.
Uuringutulemused näitasid, et selget eelistust era- või avalikus sektoris töötamise kasuks paljudel töötavatel inimestel ei ole. Erasektoris loodetakse saada paremat palka, kuid avaliku sektori tugevuseks tööandjana peetakse mitmekülgsemate arengu- ja koolitusvõimaluste pakkumist.
Uuringu projektijuhi Mari-Liis Eensalu sõnul ei lange ettevõtete üldine mainekus ja maine tööandjana üks-üheselt kokku: tööandjatena ollakse rohkem valmis kaaluma telekommunikatsiooniteenuste, infrastruktuuri ja turismiteenuste ettevõtteid. Toiduainetetööstuse ettevõtted kalduvad olema üldiselt mainekamad, aga tööandjate pingereas on nad mõnevõrra madalamatel kohtadel.
Tööandjate maine uuringu korraldas TNS Emor aprillis-mais 2007. Selle käigus kaardistati 600 palgatöötajana töötava eestimaalase ootused ning eelistused.
Paralleelselt viis TNS Emor samalaadse uuringu läbi ka noorte, tööturule sisenevate spetsialistide seas. Uuringus osales 598 kõrgharidust omandavat majanduse, reaalainete ja tehnikaerialade tudengit kümnest suuremast kõrgkoolist.
Noorte eelistusi eristab palgatöötajatest üldiselt see, et tööandja valikul eelistatakse selgelt erasektorit, kus lisaks paremale palgale peetakse tööd sisuliselt huvitavamaks. Valdkondade võrdluses tuleb selgelt esile finantsteenuste sektori eelistamine. Kolm enim aktsepteeritud tööandjat on Hansapank, Rahandusministeerium ning EMT. Eelistatud tööandjat valides tähtsustavad noored kõrgemalt tööandjate pakutavaid karjääri- ja arenguvõimalusi.
Seotud lood
Uuringufirma EMOR projektijuht Jaanika
Hämmal ütles täna Tallinna linnapea Edgar Savisaare süüdistusi kommenteerides,
et võrreldud on kahte täiesti erinevat uuringut.
Soome turundusajakirja Markkinointi
Mainonta (M M) ajakirjanik Mikko Metsämäki kirjutas, et Tallink Silja Oy
tegevjuht Keijo Mehtoneni ülemeelikus ja võimetus oma vigu tunnistada, mõjub
laevakompaniile halvasti.
Novembri lõpus ja detsembri alguses
toimunud küsitluse järgi toetab Vabadussõja Võidusamba püstitamist 70%
küsitletutest, küsitletud eestlastest oli vabadussamba poolt 80% inimestest,
teatas EMOR.
TNS Emori andmetel vaadati oktoobris 2007
televiisorit keskmiselt 3 tundi ja 49 minutit päevas, mis on 12 minutit rohkem
kui septembris.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.