Üksikuks jäämine ning närimiskumm – need on
kaks võimalust püsida saledana, selgub äsja avalikustatud
uuringust.
Viie aasta jooksul 8000 noore ameeriklase seas tehtud uuring näitas, et abielus inimesed kipuvad rohkem juurde võtma, vahendas Physorg.
„Kas tüsenemise põhjuseks on suhteromantika või ühine majapidamine?” küsis Chapel Hilli ülikooli teadlane Penny Gordon-Larsen, üks uuringu autoritest.
Tema kolleegi Nathalie The sõnul võib seletusi leida mitmeid: abielus inimesed teevad vähem trenni ning neil on lapsed.
Viis aastat kestnud uuringu käigus võtsid naised keskmiselt juurde seitse ning mehed 11 kilo. Kuid abielus inimesed tüsenesid palju kiiremas tempos – naised keskmiselt 11, mehed 13,5 kilo.
Umbes kolmandik ameeriklastest on ülekaalulised. Seoses sellega on sagenenud ka diabeedi, kõrgvererõhutõve ning südamehaiguste esinemissagedus. USAs on ülekaalulisus tõusnud surma põhjustest teisele kohale.
Uuringust ilmnes, et ühe abikaasa mõjul võtab ka teine üle tervislikumad eluviisid. Näiteks oli uuritavate seas 357 abielupaari, kelle üks pool põeb diabeeti ning on sunnitud järgima ranget dieeti ning tegelema kehaliste harjutustega. Selgus, et ka terve abikaasa suutis sellist haige kaasa eluviise jälgides alla võtta.
Šotimaal Glasgow ülikoolis tehtud uuring aga näitas, et närimiskummi abil saab piirata näljatunnet, söömakirge ning kaloririkaste suupistete isu.
60 inimest, kellel paluti toiduvalmistamise ajal nätsu närida, tundsid vähem nälga ning näkitsesid toitu tehes vähem, kui need, kes valmistasid samuti toitu, aga närimiskummi ei närinud.
Seotud lood
Kindlasti olete kuulnud hoiatust:
närimiskummi ei tohi alla neelata, sest see jääb teie seedeelunditesse aastateks
ringlema. Üks variant räägib seitsmest aastast, teine lausa paarikümnest.
Sel nädalal Novaatori kümme enimloetud
artiklit:
Talveunes loomad suudavad kuude
kaupa vastu pidada loius unesarnases seisundis. Nende kehatemperatuur
langeb, südame- ja hingamisrütm aeglustuvad ning ainevahetus lülitub ümber
rasvapõletusele.
Dieedipidamine ei anna pikas perspektiivis
peaaegu mingit efekti, selgub värskest uuringust.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.