Tänavu maist on kaubavedu raudteel pidevalt
vähenenud, seda põhiliselt transiidi vähenemise tõttu, teatas
statistikaamet.
Maist septembrini veeti raudteel 8,8 miljonit tonni transiitkaupa, mis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on 6,1 miljonit tonni ehk 41% vähem.
Kui aasta algusest aprillini veeti avalikul raudteel veoseid üle 4 miljoni tonni kuus, siis alates maist jäävad veosekogused kuus alla 3 miljoni tonni. Septembris veeti avalikul raudteel veoseid 2,2 miljonit tonni, mis on kolmandiku võrra vähem kui eelmise aasta septembris.
Kaubavedude vähenemine on põhiliselt tingitud Venemaalt transiidivoogude vähenemisest. Avalikul raudteel veetud kaupadest oli septembris kaks kolmandikku transiit. Võrreldes eelmise aasta septembriga vähenes transiit raudteel 42%. Ligi kolm neljandikku transiidist on naftatooted.
Transiidi vähenemine raudteeveol on oluliselt mõjutanud ka sadamate tegevust. Kui aasta alguses lastiti sadamates laevadele üle 4 miljoni tonni kaupa kuus, siis septembriks oli see langenud 2 miljonile tonnile kuus. Võrreldes eelmise aasta septembriga lastiti laevadele kolmandiku võrra vähem kaupa. Transiit moodustab sadamates lastitud kaupadest ligi 70%.
2007. aasta maist septembrini lastiti sadamates 13,1 miljonit tonni kaupa, eelmise aasta sama perioodiga võrreldes on kaupade lastimine sadamates vähenenud 27%.
Seotud lood
Venemaa majanduskasvu ja üha suureneva
kaubavahetuse tõttu Euroopa Liiduga mitmekordistub Balti regioonis
konteinervedude maht. Läti juba valmistub suurenevateks kaubamahtudeks, Eesti
aga arendab Vene transiidi asemel koostööd hoopis Hiinaga.
Eesti valitsusparteidel puudub ühtne
seisukoht transiidi vajalikkuse kohta Eestile ja sellest, kuidas peaks edasi
arendama alternatiivseid võimalusi ärakadunud kütusetransiidile, kirjutas Tanel
Raig Äripäeva lisas Logistika.
Eesti Raudteelaste Ametiühingu juht Oleg
Tšubarov ütles täna venekeelse portaali dv.ee online-intervjuus, et ei nõustu
Raivo Varega, kelle sõnul võiks keskendumine Hiinale lahendada Eesti transiidi
probleemid.
Eesti Raudtee kaubavedude põhi on
saavutatud ja tõenäoliselt läheb olukord tasapisi paremaks, ütles Eesti Raudtee
esindaja aripaev.ee-le.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.