SAS Grupi hinnangul kaotab ettevõte Dash 8
Q400 tüüpi lennukite käigust äravõtmise tõttu sel aastal 300-400 miljonit Rootsi
krooni ehk 510-680 miljonit Eesti krooni.
Hinnangusse on arvestatud nii SASi tegevused lennukite väljavahetamisel kui ka väiksem nõudlus aasta lõpukuudel. Arvesse on võetud eeldatav tulude kaotus, püsikulud ja kaotatud lennuühenduste mõjud, mis lisanduvad varem mainitud faktoritele, teatas ettevõte.
Lähiajal kavatseb SAS üle vaadata lennuplaanid ja lennukite asendused SAS Grupi sees (0-3 kuud), liisida uued lennukid väljastpoolt kompaniid koos meeskonnaga (0-1 kuu) ja liisida uued lennukid väljastpoolt ilma meekonnata (3-6 kuud).
Paralleelselt on alanud töö lennukitüübi asendamiseks pikemas perspektiivis.
SAS loodab alustada selle lahendusega 2008. aasta teisel poolel.
Praegu peab SAS Grupp läbirääkimisi lennukitootja Bombardier, et selgitada välja hetkeolukorrale sobivad lahendused, kaasa arvatud kompensatsioon.
SAS Grupi direktorite nõukogu otsustas pühapäeval, 28. oktoobril võtta käigust oma 27 Dash 8-400 (Q400) tüüpi lennukit. Lennukite käigust võtmise põhjustas kolm juhtumit seda tüüpi lennukite maandumistelikuga käesoleval sügisel.
Seotud lood
SAS on lennukitootjatega Bombardieri ja
Goodrich kokku leppinud kompensatsioonis, mille tootjad maksavad SASile Dash
tüüpi lennukitega 2007. aasta sügisel tekkinud õnnetustega seotud kulude
katteks.
SASi juhtkond istus täna hommikul koos, et
arutada olukorda pärast järjekordset intsidenti Dash-tüüpi lennukiga.
Pärast hiljuti toimunud sündmusi Dash 8
Q400 lennukitega otsustas SASi juhtkond täielikult loobuda seda tüüpi lennukite
kasutamisest, teatas ettevõte.
SASi majandustulemused on kolmandas
kvartalis seoses probleemidaga Dash tüüpi lennukitega tunduvalt halvenenud.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.