Onlain-reklaamide kurb saatus on see, et
tegelikult klikib neid vaid murdosa lehekülge külastavatest inimestest. Kas
reklaamimist tõhustaks reklaami suunamine kindlale sihtgrupile?
Tüüpilistele bänner-tüüpi reklaamidele internetilehekülgedel saadakse järjest vähem vastuseid. Klikkide arv hiiglaslike külastajatearvuga kodulehekülgedel nagu Yahoo, Microsoft ning AOL asuvatel reklaamidel vähenes 2006. aastal 0,75 protsendilt 0,27 protsendini. Keskmiselt klikkis kogu võrgus üles riputatud reklaambännereid vaid 0,2 protsenti lehekülgede külastajaist. Seega on tekkinud tungiv vajadus uut tüüpi internetireklaamide järele, kirjutas Businessweek.
Klikkide arvu vähenemine näitab, et võrgukasutajad on muutunud vähemalt magedamate võrgureklaamide suhtes ükskõikseks. See on halb uudis reklaamijatele, kes enamasti ei maksa mitte bänneri poolt kogutud klikkide arvu, vaid bännerite ning nende üleval rippumise aja eest.
Klikkide vähenemise trend on kestnud aastaid. Varem vajutati reklaamidele rohkem nende uudsuse pärast, kuid see on juba ammu maha käinud. Niisiis kulutavad Google, Microsoft ning teised suurettevõtted miljardeid, et arendada uusi reklaamimissüsteeme. Nendega loodetakse viia sõnum just selliste inimesteni, kes reklaamile kõige tõenäolisemalt reageeriksid.
Üheks võimaluseks on interneti suhtlusportaalide nagu Facebook kasutamine. Seal täidavad kasutajad ankeedi, täpsustades oma huvialasid, ametit ning muid näitajaid. Seega saaks ankeetide põhjal suunata reklaami just sihtgrupini. Kui näiteks inimene märgib hobiks jalgpalli, võiks talle saata jalgpallimängude piletite või spordiennustuse reklaami.
Muidugi pole kõik kasutajad sihtgrupile suunatud reklaamiga rahul. Juba praegu kaevatakse onlain-reklaamijate peale privaatsuse rikkumise pärast. Tarbijakaitsjad loodavad, et on võimalik piirata reklaamijatele kättesaadava info hulka ning reklaamijad omaltpoolt lubavad, et kaitsevad kasutajate andmeid.
Mida vähem reageeritakse võrgureklaamidele, seda ahvatlevamaks suunatud reklaam ettevõtetele muutub. Ekspertide arvates võib sihtgrupile suunatud reklaam olla just see, mis digitaalse reklaamimise päästab.
Seotud lood
Kui seni arvasite, et bännerid on lihtsalt
tüütud ärritajad, siis nüüd on neist saanud palju tõsisem relv: nende abil
muugivad häkkerid arvutisse sisse ning lollitavad kasutajat seni, kuni viimane
soostub ostma viirustõrje tarkvara.
Igaüks teab, milline tüütus on reklaamid,
mis on jäänud telerist lindistatud saadete vahele. Pole ka vahet, kas võtta
saateid linti juba ajalooks saanud VHS-makiga või salvestada neid läbi
digitüüneri plaadile või kõvakettale.
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.