Euroopa Liidu liikmesriikides on kalleim
kütus Austrias, Eestis jäävad hinnad veidi alla keskmise, olles samas mitme
Lääne-Euroopa, sh ka Rootsi hindadega ligilähedasel tasemel.
Tänane Kauppalehti võrdleb ELi riikides müüdava 95 oktaanarvuga bensiini ja diisli hindu, millest selgub, et Eestist odavamat bensiini võib osta nii mõnestki Lääne-Euroopa riigist.
ELi keskmine bensiinihind on 120 eurosenti liitrist, diisliliitri eest tuleb maksta keskmiselt 112 eurosenti. Eestis on vastavad numbrid 101 ja 107 eurosenti.
Kõige kallim on kütus Austrias, kus bensiiniliiter maksab 150 eurosenti, diisel aga 118. Austriale järgneb Soome 140sendise bensiini ja 122sendise diisli hinnaga.
Eestist odavam on bensiini osta Küproselt (82) ja Sloveeniast (96). Põhimõtteliselt sama kallis on bensiin Leedus (104), Euroopa rikkaimas riigis Luksemburgis (103), Prantsusmaal (101), Rootsis (106) ja Tšehhis (102). Diisli hind on siinsest odavam Hollandis (102), Küprosel (83), Leedus (105), Luksemburgis (105), Maltal (104), Sloveenias (99) ja Tšehhis (102).
Eestist elatustasemelt mõnevõrra vaesem naaber Läti peab aga hakkama saama veelgi kallimate hindadega, olles kogu Euroopa hinnatasemelt seitsmendal kohal. Lätis tuleb liitri bensiini eest maksta 137 eurosenti, diisli eest aga 129 senti.
Seotud lood
Neste ning seejärel ka Olerex ja Alexela
langetasid täna maailmaturul toimunud hinnalanguse tõttu autokütuste hindu 20-50
sendi võrra.
Eesti Statoil ASi andmetest selgub, et
Eestis nagu ka Saksamaal, Norras ja Rootsis on kütuse hinnas maksude osa suurem
kui kütuse enda oma.
Olerex ASi turundusjuhi Antti Moppeli sõnul
on Balti riikide erinevate kütusehindade taga asjaolu, et Eestis on rangemad
nõuded kütuse kvaliteedile, Lätis-Leedus sõidetakse palju nn solkbensiiniga.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.