Autojuhid teavad ammu, et kiiruse
vähendamine tähendab rohkem kilomeetreid liitri kohta. Nüüd on alustanud ka
lennukid meetodi katsetamist – lisades igale lennule paar minutit, võib säästa
miljoneid kütusekulult.
Ameerika edelaosa lennufirmad alustasid aeglasemat lendamist umbes kaks kuud tagasi ning esialgsete arvestuste kohaselt säästab iga lennu pikendamine ühe kuni kolme minuti võrra 42 miljonit dollarit ehk 424,2 miljonit Eesti krooni kütusekulult sellel aastal, kirjutas CNN.
Üks USA loodeosa lennuliin, mis lendas sellel nädalal säästuprogrammi järgi aeglasemalt Pariisist Minneapolisse, hoidis kokku 729 liitrit kütust ning lennufirma 535 dollarit ehk 5403 Eesti krooni. Lend kestis kaheksa minutit kauem.
See tähendas lendamist keskmise kiirusega 532 miili tunnis, mis langes varasemalt keskmiselt kiiruselt 542 miili tunnis.
Seotud lood
Airbus on teatanud, et tulenevalt
metallihinna tõusust ja nõrgast dollari kursist maailmaturul, tõstab ettevõte
lisaks iga aastasele 2,74% korrektsioonile hindu veelgi.
Lennufirmad uurivad põhjalikult iga oma
tegevuse sammu bituumenist taevani ning lennukisabast kuni ninani, otsides uusi
võimalusi, et kärpida kasvavaid kütusearveid.
Ameerika lennufirmad planeerivad võimalust
hakata inimese kaalu eest võtma lisatasu.
Neli Eestis tegutsevat lennufirmat on
asunud reisijatelt küsima süsihappegaasi hüvitamiseks vabatahtlikku maksu,
konkurendid suhtuvad skeemi skeptiliselt.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.