Tallinna Kaubamaja ostis eile ASi ABC King,
lepinguga saab kaubamaja endale 9 ABC Kinga kauplust Eestis ja Lätis.
Koos veebruaris omandatud jalatsiäriga Suurtüki Kinga- ja Nahaäriga kuulub nüüd Kaubamaja kingapoodide ketti 27 kauplust, teatas firma.
Tehingu hinna avaldavad pooled peale tehingu lõplikku jõustumist.
ASi ABC King möödunud aasta käive oli veidi alla 200 miljoni krooni. Koos Suurtüki Kinga- ja Nahaäriga, mille käive oli möödunud aastal 100 miljonit krooni, on kKaubamaja kingamüügikettide kogukäive üle 300 miljoni krooni.
ABC Kinga ASi omanik ja juhataja Mikko Kuosmanen ütles, et kuigi initsiatiiv tehinguks tuli Kaubamaja poolt, oli tal ettevõtte müügihuvi pärast 15 tegevusaastat teatud määral olemas. „Minu pere elab alaliselt Soomes ning tundsin, et pärast aastatepikkust reisimist Soome ja Eesti vahel tahan rohkem keskenduda kodustele asjadele,“ selgitas Mikko Kuosmanen. „Siiski leppisime ostjaga kokku, et jään esialgu ettevõttesse tööle ja annan oma täieliku panuse ABC praktiliste küsimuste lahendamisel.“
”Hindan Kaubamaja uue omaniku rollis kõrgelt just seetõttu, et ta on ressursside ning majanduslike näitajate poolest parimas positsioonis, et arendada ja kasvatada ABC Kinga äritegevust,“ sõnas Mikko Kuosmanen. „Minu arvamuse kohaselt võimaldavad ABC hea meeskond ja töökultuur kasvatada ettevõtet praeguselt tasemelt 5-10 kordseks. Ostjakandidaate oleks olnud võib-olla veel teisigi, aga üheks minu valikukriteeriumiks oli Kaubamaja üles näidatud huvi pühenduda äritegevuse arendamisele.“
„Jalatsikaubandus eraldiseisvates spetsialiseeritud kauplustes on Tallinna Kaubamaja kontserni jaoks uus tegevusvaldkond, mis saab ABC Kinga ostuga väga jõulise täienduse,“ märkis Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp. „ABC King on 15 aastaga loonud tugeva jalatsimüügiketi, mis on koos 5000 kauplusega üle-euroopalise Ariston-Nord-West-Ring Schuh GmbH (ANWR) sisseostugrupi liige. Selline uus rahvusvaheline mõõde annab kaubamajale märkimisväärselt täiendavat oskusteavet ja lisab uue võimsa sisseostukanali.“
Puusepa sõnade kohaselt jätkavad Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvad kingaketid iseseisvalt. „Kaubamaja eesmärk on pakkuda erinevatele sihtrühmadele variatiivset kingavalikut erinevates hinnaklassides,“ selgitas Puusepp. „Kingapoodide keti opereerimine on Selveri keti, autokaubanduse ja ilupoodide keti I.L.U kõrval Kaubamaja kontsernile neljas strateegiline ärisuund, kus oleme laienemas ka Eesti piiridest väljapoole. Baltimaade turg on kaubamaja jaoks valitud ärisuundades perspektiivne ning suudame Eestis omandatud kogemusi edukalt üle kanda ka teistesse Balti riikidesse.“
Seotud lood
Tallinna Kaubamaja kontserni 2008. aasta 1.
kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 1,47 miljardit krooni.
Eelmise aasta võrreldava perioodi müügitulu oli 1,29 miljardit krooni, seega
käive kasvas 14%, teatas firma börsile.
15. aasta eest jalatsimüügiketi ABC King
loonud Mikko Kuosmaneni sõnul on edukal ettevõttel suures kontsernis võimalus
kasvada veelgi suuremaks, mis siiani piiratud ressursside taga kinni on
olnud.
Tallinna Kaubamaja määras 2007. aastal
ettevõtte juhtkondadele lisatasudeks 35 miljonit krooni. Erinevalt heast
juhtimistavast ei ole Kaubamaja aga avalikustanud, kuidas see summa täpsemalt
tippjuhtide vahel jagunes.
Täna, 6. veebruaril, ostis
Tallinna Kaubamaja kontsern Venus Kinnisvara ASilt 100% osaluse
Suurtüki NK ASis ja 100% osaluse SIA Suurtukis, teatas ettevõte börsile.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.