Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan
Parts ütles täna transiidikonverentsi TransEstonia 2008 avades, et praegu on hea
aeg infrastruktuuri arendada, sest hangete tullakse tunduvalt soodsamate
pakkumistega.
"Riskidele vaatamata kehtib tõsiasi, et võita saab vaid neid mänge, milles osaletakse,“ ütles Parts transiidikonverentsi avades. "Viimased andmed näitavad ka seda, et suuremahuliste ehitusobjektide riigihangetel tehtavad pakkumised on väga tuntavalt soodsamad hindadest, mida küsiti aasta tagasi. Riigil on selles olukorras tark arendada välja infrastruktuuri ning eelistada tuleb selliseid objekte, mis loomulikult loovad eeldusi edasiseks majanduskasvuks.“
Parts rääkis, et viimase aasta arenguid silmas pidades teeb riik neid investeeringuid, mis on ette valmistatud, ent on samas ka valmis enda kehtestatud regulatsioone vajadusel kohandama, võttes arvesse muutunud olukorda.
Transiidikomisjoni soovitusel on majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium valmistanud ette raudtee infrastruktuuri kasutustasude arvestamise metoodika muudatused, et mitte kaotada konkurentsivõimet liiga kiiresti tõusvate kasutustasude tõttu.
Loomulikult jätkuvad riiklikud investeeringud transpordi infrastruktuuri, nii sadamatesse, raudteesse, maanteedesse kui ka lennujaamadesse. Sõlmitud on pikalt kavandatud Koidula raudteepiirijaama ehituse rahastamiseks vajalikud lepingud ning projekt on käivitunud.
Partsi sõnul ei saa me transiidist rääkides üle ega ümber Venemaast. Ka siis, kui räägime kaupade toimetamisest läänest itta, tuleb arvestada, et nende üheks oluliseks sihtkohaks on Venemaa. „Täna kohtuvad Euroopa Komisjoni, Eesti ja Venemaa ametnikud Narvas, et arutada sealseid piiriületuse probleeme, mille hulka kuulub ka uue piiriületuspunkti ja silla rajamine. Probleeme ei ole mõtet eitada ja kuigi mingi ülioptimistliku noodiga esinemiseks pole alust, võib tõdeda, et diskussioon vähemalt toimub,“ nentis Parts.
Seotud lood
Märtsis võttis Eesti Raudtee piirilt
ööpäevas keskmiselt vastu 20,5 kaubarongi, mis jääb küll märkimisväärselt alla
mullu samal ajal saabunud rongide arvule, kuid on siiski enam kui viimastel
kuudel.
Eesti Sadamate Liidu esindaja ja Miiduranna
Sadama sadamakapten Viktor Palmet leiab, et riigikogu ja valitsus on süüdi
transpordipoliitika tegematajätmistes.
Sillamäe sadama nõukogu esimehe Tiit Vähi
sõnul peaks Eesti riik püüdma normaliseerida Venemaaga riikidevahelised suhted,
kui Eesti ei soovi jääda transiidis kõrvaltvaatajaks.
Kui meil kõigis majandusharudes valitseb
samasugune korralagedus nagu raudteevedudes, siis millist majanduskasvust me
üldse rääkida saame, ütles transiidiettevõtte Spacecom juhatuse esimees
Oleg Ossinovski transiidikonverentsil.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.