Norma juhatuse esimees Peep Siimon ütles
oma ettekandes aktsionäride koosolekul, et firma on uut strateegiat välja
töötamas ja soovib vabaneda olukorrast, kus sõltutakse vaid kahest
suurkliendist.
„AS Norma juhtkond tegeleb uue strateegia väljatöötamisega, mis keskendub kolmele põhilisele ärivaldkonnale: hoida oma turupositsiooni otsetarnijana Vene autotootjate juures, investeerida nišituru turvasüsteemide arendus- ja tootmiskeskusesse ning investeerida, et saavutada eelistatud autoohutus-komponentide tarnija staatus rahvusvahelisel autotööstuse turul,“ ütles Siimon tänasel aktsionäride koosolekul.
„Norma on tegutsenud 1973. aastast alates. 75% toodangust müüme AvtoVAZile ja Volvole. Globaalne konkurents ja hinnasurve seab uued reeglid ja nõudmised, seetõttu on Norma juhtkond välja töötamas strateegiat, mille kohaselt muuta ettevõte eelistatuimaks üle-euroopaliseks, rahvusvaheliseks tarnijaks autoohutuskomponentide sektoris nii esimese ringi tarnijatele kui ka lõpptootjatele,” lisas ta.
Strateegia põhineb Norma olemasolevatel konkurentsieelistel: vertikaalne integratsioon ning teadmised materjalide, tootmisprotsesside ja komponentide tootmise osas.
Investeeringud ja oluline kasv sellel suurel spetsialiseeritud turul võimaldavad vähendada Norma sõltuvust situatsioonist, kus 75% äritegevusest on seotud vaid kahe kliendiga.
Siimon sõnas, et firma on jätkusuutlik ja nende eesmärk on aktsionäride varade väärtust kasvatada.
Seotud lood
Norma juhtkond tegi tänasel aktsionäride
koosolekul ettepaneku maksta 5 krooni aktsia kohta, mis tähendaks 66 mln krooni
suuruse kasumiosa välja maksmist, ülejäänud kasum jäetakse jaotamata.
Investeerimispanga Danske Capital esindaja
Antti Partanen ütles täna Norma aktsionäride koosolekul aripaev.ee-le, et Norma
rahata ei suudaks Autoliv dividende maksta.
Norma finantsjuht Ülle Jõgi ütles tänasel
aktsionäride koosolekul, et ettevõte ei investeeri rämpsvõlakirjadesse ja ei
mängi aktsiatega.
Norma aktsionäride koosolekul tegi Gild
aktsiate tagasiostu ettepaneku, mis tagasi lükati. GILD Arbitrage
Riskikapitalifondi juhi Tõnno Vähi arvates on jutt, et raha on vaja strateegiate
elluviimiseks ja võimalike riskide maandamiseks, selge demagoogia ja vale.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.