Norma juhatuse esimees Peep Siimon ütles
oma ettekandes aktsionäride koosolekul, et firma on uut strateegiat välja
töötamas ja soovib vabaneda olukorrast, kus sõltutakse vaid kahest
suurkliendist.
„AS Norma juhtkond tegeleb uue strateegia väljatöötamisega, mis keskendub kolmele põhilisele ärivaldkonnale: hoida oma turupositsiooni otsetarnijana Vene autotootjate juures, investeerida nišituru turvasüsteemide arendus- ja tootmiskeskusesse ning investeerida, et saavutada eelistatud autoohutus-komponentide tarnija staatus rahvusvahelisel autotööstuse turul,“ ütles Siimon tänasel aktsionäride koosolekul.
„Norma on tegutsenud 1973. aastast alates. 75% toodangust müüme AvtoVAZile ja Volvole. Globaalne konkurents ja hinnasurve seab uued reeglid ja nõudmised, seetõttu on Norma juhtkond välja töötamas strateegiat, mille kohaselt muuta ettevõte eelistatuimaks üle-euroopaliseks, rahvusvaheliseks tarnijaks autoohutuskomponentide sektoris nii esimese ringi tarnijatele kui ka lõpptootjatele,” lisas ta.
Strateegia põhineb Norma olemasolevatel konkurentsieelistel: vertikaalne integratsioon ning teadmised materjalide, tootmisprotsesside ja komponentide tootmise osas.
Investeeringud ja oluline kasv sellel suurel spetsialiseeritud turul võimaldavad vähendada Norma sõltuvust situatsioonist, kus 75% äritegevusest on seotud vaid kahe kliendiga.
Siimon sõnas, et firma on jätkusuutlik ja nende eesmärk on aktsionäride varade väärtust kasvatada.