Vjatšeslav Leedo Saaremaa Laevakompaniile
(SLK) lõppes möödunud aasta üllatavalt edukalt, sest aastaid plussi ja miinuse
piiril seilanud ettevõte teenis ühtäkki ligi 55 miljonit krooni kasumit.
Heal tulemusel oli rida põhjusi. Esiteks kasseeris firma erakorralise tuluna lepingupartnerilt ligi 40 miljonit krooni leppetrahvi, teiseks kasvas ligi kuuendiku võrra reisijate arv Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa liinidel. Ja siis tõusis veel riigi dotatsioon 111 miljonilt 142 miljoni kroonini, kirjutas Eesti Ekspress. Kolmandaks kärpis firma kulusid 22 miljoni võrra, millest pool tuli kütuse ja õlide kokkuhoiust.
Eksivad need, kes on arvanud, et Leedo firma kärutab mandri ja saarte vahel oma laevadega. Suuremad alused – Ofelia, Scania, Regula ja St. Ola – kuuluvad hoopis Arco Vara omaniku Richard Tomingase ettevõtetele, kes küsivad nende eest renti.
Seotud lood
Saaremaa Lihatööstuse juhiks sai
suurärimees Vjatšeslav Leedo poeg Kristjan Leedo (31), kes seni kuulus ettevõtte
juhatusse.
Marcel Vichmann ja Olav Miil ostsid
välja Arco Vara asutajate Richard Tomingase ja Hillar-Peeter Luitsalu 75%
suuruse osaluse kolmes firmas, mille tellimusel valmivad mandri ja
saarte vahelistele liinidele uued parvlaevad.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.