• OMX Baltic−0,16%271,48
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn−0,06%1 731,57
  • OMX Vilnius0,03%1 064,69
  • S&P 500−1,2%5 965,06
  • DOW 30−0,82%42 970,4
  • Nasdaq −1,64%19 692,47
  • FTSE 1000,16%8 149,78
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,27
  • OMX Baltic−0,16%271,48
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn−0,06%1 731,57
  • OMX Vilnius0,03%1 064,69
  • S&P 500−1,2%5 965,06
  • DOW 30−0,82%42 970,4
  • Nasdaq −1,64%19 692,47
  • FTSE 1000,16%8 149,78
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,27
  • 25.07.08, 14:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

H H: Tallinkil on parim koduleht

Esmakordselt Eesti ettevõtete ingliskeelseid veebe hinnanud Hallvarsson Halvarssoni leiab, et parim koduleht on Eesti firmadest Tallink Groupil.
H H hinnangul oli Eestis parim veebileht Tallinkil, mis sai 47,5 punkti. Talle järgnes Eesti Telekom 44,5 punktiga ja Merko Ehitus 44,25 punktiga.
“Tallink Group on Eesti H H Webrankingi tabeli tipus, sest neil on veebileht, kust küsitlusele vastanud leiavad palju enda jaoks olulist infot. Tallinki veebileht on hästi struktureeritud ja seal on sama palju finantsinfot kui keskmisel Euroopa ettevõtte kodulehel. Eesti tulemused näitavad aga, et ettevõtetel on vaja pingutada, et jõuda Euroopa parimate sekka,“ kommenteeris H H Webrankingi juht Marcus Ericsson.
Kõige kõrgemalt hinnati Eesti börsifirmade veebilehtede struktuuri, disaini ja tehnilist lahendust, mis said 67% maksimumpunktidest. Kõige nigelam seis on ettevõtete sotsiaalse vastutuse vallas, kus tulemus oli 15% maksimumist.
Eesti firmade tulemused:
1. Tallink Grupp (www.tallink.com, 47,5)
2. Eesti Telekom (www.telekom.ee, 44,5)3. Merko Ehitus (www.merko.ee, 44,25)4. Tallinna Vesi (www.tallinnavesi.ee, 38,25)5. Arco Vara (www.arcorealestate.com, 34,75)6. Saku Õlletehas (www.saku.ee, 29,75)7. Olympic Entertainment Group (www.olympic-casino.com, 28)8. Eesti Ehitus (www.eestiehitus.ee, 27,25)9. Silvano Fashion (www.silvanofashion.com, 25,5)10. Tallinna Kaubamaja (www.kaubamaja.ee, 21,25)
Eesti veeblehtede keskmine tulemus oli 34,1 punkti 100 võimalikust. Samas Ida-Euroopa keskmine oli 31,6 punkti ja Euroopa 150 suurima ettevõtte keskmine oli 57,9 punkti.
Eesti keskmine tulemus on parem kui Leedul, kellel see jäi 30,7 punktile, ja Lätil, mille skoor oli 23,6 punkti, mis näitab, et Eesti firmad tähtsustavad rohkem veebis ettevõtte info jagamist.
Eesti tulemused näitavad, et Eesti firmad on ambitsioonikad, kuid neil on siiski arenguruumi. Näiteks ei ole selget turuliidrit ja vaid kolm firmat suutsid ületada 40 punkti piiri. Eesti keskmist tulemust 34,1 punkti võib põhjendada sellega, et Eesti firmad panevad veebi üles liiga vähe infot aktsiahindade, finantstulemuste, ettevõtte juhtimise ja sotsiaalse vastutuse kohta. 2007. aasta uuringu tulemustes on see info investoritele järjest olulisem.
Ida-Euroopa arvestuses on Eesti siiski teisel kohal, jäädes alla vaid Venemaale, kelle keskmine skoor oli 34,7 punkti.
Eesti paistab silma praktilises e-posti infoküsimise testis. Iga aasta saadavad H H Webrankingi koostajad 700 ettevõttele e-kirjaga päringu, küsides ettevõtte järgmise finantsaruande avaldamise kuupäeva. Kaks kolmandikku ettevõtteid ei ole sellele päringule kunagi vastanud, samas 7 Eesti 10 uuritud ettevõttest vastas sellele 24 tunni jooksul.
Uuringu koostajad leiavad, et kuigi Ida-Euroopa ettevõtted on rohkem rahvusvahelisusele orienteeritud, et oska nad siiski veel veebis sama efektiivselt kui lääne firmad oma infot vahendada.
“Korralik inglisekeelne veebileht on tänapäeval ülioluline,“ märkis Marcus Ericsson.
90% H H Webrankingi küsimustikule vastanud analüütikutest, investoritest ja ajakirjanikest peab ettevõtte kodulehte kõige olulisemaks firma finantsinfo allikaks. Eesti firmad meelitavad siia üha rohkem väliskapitali ja ettevõtte veebileht on oluline infoammutamise koht.
Hallvarsson Halvarssoni Webranking on Euroopa suurim ettevõtete veebilehtede uuring, mida on korraldatud alates 1997. aastast. Uuringus hinnatakse ettevõtete ingliskeelseid veebilehti. Sel aastal hinnati esmakordselt ka Eesti firmade veebe. Rootsi konsultatsioonifirma Hallvarsson Halvarssoni uuringu põhifookuses on kapitaliturgude vajadused.
H H Webranking koostab oma edetabeli investoritele, analüütikutele ja majandusajakirjanikele saadetud küsitluse põhjal. Küsimustik katab nii lehe sisu kui funktsionaalsust. 2007. aastal vastas sellele 310 inimest. Küsimustiku tulemustest pannkase kokku 125 mõõdetavat kriteeriumit. Maksimumskoor on 100. Kokku vaadati 700 Euroopa suuremat ettevõtet.
20 Euroopa parimat veebilehte:
1. Telecom Italia (www.telecomitalia.com, Itaalia, 89)
2. Repsol-YPF (www.repsolypf.com, Hispaania, 88,75)3. Unicredito Italiano (www.unicreditgroup.eu, Itaalia, 87,75)4. TNT (www.tnt.com, Holland, 87,25)5. Fortum (www.fortum.com, Soome, 85,5)6. ENI (www.eni.it, Itaalia, 83,5)7. UBS (www.ubs.com, Šveits, 83)8. Deutsche Post (investors.dpwn.com/en/index.htm, Saksamaa, 77,25)9. Swisscom (www.swisscom.com, Šveits, 77)10. Danske Ban (www.danskebank.com, Taani, 76,5)11. Atlas Copco (www.atlascopco-group.com, Rootsi, 74,5)11. Credit Suisse (www.creditsuisse.com, Šveits, 74,5)13. Norsk Hydro (www.hydro.com, Norra, 73,75)13. TeliaSonera (www.teliasonera.com, Rootsi, 73,75)15. Nordea Bank (www.nordea.com, Rootsi, 73,25)16. Siemens (www.siemens.com, Saksamaa, 73)17. Nestle (www.nestle.com, Šveits, 72,75)18. Roche (www.roche.com, Šveits, 72,25)19. RWE (www.rwe.com, Saksamaa, 72)20. Deutsche Bank (www.db.com, Saksamaa, 71,25)

Seotud lood

Uudised
  • 25.07.08, 16:58
Saku veeb võtab tulevikus eeskuju Carlsbergist
Saku Õlletehas kommunikatsioonijuhi Priit Põikliku sõnul pööravad nad oma kodulehele suurt tähelepanu ja uus omanik hakkab mõjutama ka veebis olevat.
Uudised
  • 25.07.08, 16:08
Tallink: kõige olulisem on selge ülesehitus
Tallinki kommunikatsiooni juhi Luulea Lääne sõnul on kodulehe puhul kõige olulisem loogiline ja selge ülesehitus.
Uudised
  • 25.07.08, 17:30
Veebileht jätab investori külmaks
Endine rahandusminister Taavi Veskimägi ütles, et ainult veebilehe põhjal investeerimisotsuseid langetada ei saa, kuid huvi korral leiab ettevõtete kohta infot piisavalt.
  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 16:39
Hea eeskuju: kaitsevägi hävitas eelmise digikoristuse käigus ca 40 terabaiti digiprügi
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele