Rahandusministeeriumi ministri nõunik Rein
Järvelill kommenteeris automaksu eelnõu väljatöötamist, et lähtuvalt
valitsuskabineti arutelust võetakse kontseptsiooni aluseks CO2 põhine
maksustamine ning seaduse kiire menetlemise korral saakas
selle rakendada 2009. aasta esimesel poolel.
"Valitsuskabinet arutas erakondade esindajatest koosnenud komisjoni (nn krokodillid) ettepanekut automaksu kehtestamise osas," ütles Järvelill.
"Kuna selget visiooni, mis ulatuses ja mil moel täpselt maks kehtima hakkaks, valitsuskabinet kokku ei leppinud, siis sai rahandusministeerium ülesandeks võimaliku maksu põhimõtteid, ulatust ja kehtestamist puudutavad nüansid täiendavalt läbi analüüsida," rääkis ta.
Nõunik märkis, et tänaseks ei ole veel seaduse eelnõu valminud, kuid lähtuvalt valitsuskabineti arutelust võetakse kontseptsiooni aluseks CO2 põhine maksustamine.
"Eelnõu läheb veelkord arutamisele kabinetinõupidamisele hiljemalt septembri alguses koos teiste võimalike seadusmuudatustega. Siis on selgem ka kontseptsiooni sisu ja kehtima hakkamise aeg, kuid seadust saaks selle kiire menetlemise korral rakendada 2009. aasta esimesel poolel," ütles Järvelill.
Seotud lood
Eesti maksumaksjate liit (EML) edastas oma
seisukoha valitsusliidu kavandatava automaksu suhtes, öeldes, et automaksu
idee näitab valitsuse saamatust ja lugupidamatust maksumaksja suhtes.
Sotsiaaldemokraatliku erakonna (SDE)
fraktsiooni esimees Eiki Nestor ütles, et automaksu kehtestamine ja
erisoodustusmaksu tõstmine saab selgeks lähema kuu aja jooksul.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.