Sotsiaaldemokraatliku erakonna (SDE)
fraktsiooni esimees Eiki Nestor ütles, et automaksu kehtestamine ja
erisoodustusmaksu tõstmine saab selgeks lähema kuu aja jooksul.
„Pole saladus, et tegime ettepaneku kevadel kallihinnalised autod maksustada,“ ütles Nestor. „See oleks olnud nö luksusmaks, kuid partnerid polnud sellega nõus,“ lisas ta.
„Ühest küljest oleks automaks otsene maks, teisest küljest keskkonna loogikast lähtuv,“ märkis poliitik.
Nestor iga-aastasest automaksust kuulnud pole ning lisas, et otsuseid pole veel vastu võetud. „Põhimõtted saavad olema teistsugused.“
„Erisoodustusmaksu tõstmisest räägiti juba eelmisel aastal, siis kokkuleppele ei jõutud,“ sõnas ta.
Nestor ütles, et automaksu kehtestamine ja erisoodustusmaksu tõstmine saab selgeks lähema kuu aja jooksul, kuna peale 25. augustit pole enam mõtlemisruumi, sest septembri alguses asutakse ju järgmise aasta eelarvet koostama.
Seotud lood
Eesti maksumaksjate liit (EML) edastas oma
seisukoha valitsusliidu kavandatava automaksu suhtes, öeldes, et automaksu
idee näitab valitsuse saamatust ja lugupidamatust maksumaksja suhtes.
Rahandusministeeriumi ministri nõunik Rein
Järvelill kommenteeris automaksu eelnõu väljatöötamist, et lähtuvalt
valitsuskabineti arutelust võetakse kontseptsiooni aluseks CO2 põhine
maksustamine ning seaduse kiire menetlemise korral saakas
selle rakendada 2009. aasta esimesel poolel.
United Motors ASi tegevjuht Toomas Pärna
ütles dv.ee-le,
et kui maksupoliitika hakkab soosima väiksema võimsusega autosid, viib see
tegelikult selleni, et saastatakse enam keskkonda.
Riigikogu Eestimaa Rahvaliidu fraktsiooni
liikme ja rahanduskomisjoni aseesimehe Tarmo Männi hinnangul näitab valitsuse
suutmatus eelarvekärbete osas kokkuleppida valitsuskriisi, kus viimases hädas
püütakse uusi tarbimismakse kehtestada.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.