United Motors ASi tegevjuht Toomas Pärna
ütles dv.ee-le,
et kui maksupoliitika hakkab soosima väiksema võimsusega autosid, viib see
tegelikult selleni, et saastatakse enam keskkonda.
"Minu hinnangul ei ole eelnõu koostajad endale selgeks teinud, mida maksustada tahetakse ja millised tagajärjed sellega kaasnevad,“ ütles dv.ee-le BMWsid müüva United Motors ASi tegevjuht Toomas Pärna.
„Kui räägitakse keskkonnahoiust, siis tuleks maks nimetada saastemaksuks, mida on õiglane arvutada CO2 heitkoguse, mitte mootori võimsuse alusel. Need kaks parameetrit ei ole üks üheses seoses. Auto võimsuse maksustamine keskkonnasäästlikkuse ettekäändel on täiesti ebaloogiline, sest autotootjate arendustöö käibki just selles suunas, et toota mootori kubatuuri suurendamata võimsamaid, kuid samas väiksema kütusekuluga ja vähem saastavaid autosid. Kui maksupoliitika hakkab ühekülgselt soosima väiksema võimsusega autosid, viib see tegelikult selleni, et autopark suureneb odavate väikeautode arvel ning sama hulga reisijate ja kaupade veoks on vaja rohkem autosid, tehakse rohkem sõite ning lõppkokkuvõttes saastatakse keskkonda enam,“ selgitas Pärn.
„Kui aga sotsidest eelnõu koostajad plaanivad maksustada luksust kommunistlikul põhimõttel "kellel on rohkem, sellelt võtame ära ja jagame neile, kellel vähem”, siis see on hoopis teine teema, kus alustada tuleb luksuse mõiste defineerimisest. Naabrite lätlaste näide, kus luksusmaksu aluseks võeti auto hind, viis tegelikult selleni, et vähenes uute premium-klassi autode müük kasutatud ja odavamate autode arvel ning soovitud efekt riigikassa täitmisel jäi saavutamata ning karuteene tehti sellega ka loodushoiule,“ lisas ta.
Jaguarite teenindusega tegeleva Westland Autokeskus OÜ juht Marko Lillemets ütles: "Tuua keskkonna säästmise jaoks välja tore kava kehtestada lisamakse eelarvekriisi ajal jätab kuidagi kahtlase maitse suhu.“
Lillemets nõustus Raivo Kütiga Grupi ASist, et esiteks ei ole meil praegu defineeritud luksusauto termin. "Leian, et õiglane oleks maksu kohaldamisel lähtuda hoopis väljaheitegaaside CO-kogusest, kuna just need toredad lühendid nagu CO2, CO, Nox on meie suurimad vaenlased. Need gaasid aga ei ole ainult luksusautodel võimsusega 139 kW ja edasi. Reeglina, mida uuem auto, olgu ta luksuslik või mitte, seda keskkonnasõbralikum ta on. Probleemiks on just vanad ja regulaarselt hooldamata sõidu- ja veoautod. Ning piisavalt on veel tänavapildis Zile, Kamaze ja Kraze, millel must suits taga,“ selgitas ta.
"Puhta õhu pärast eraldi olen nõus maksma, aga mitte nahkistme ja negatiivse riigieelarve eest,“ lisas ta.
Seotud lood
Eesti maksumaksjate liit (EML) edastas oma
seisukoha valitsusliidu kavandatava automaksu suhtes, öeldes, et automaksu
idee näitab valitsuse saamatust ja lugupidamatust maksumaksja suhtes.
Sotsiaaldemokraatliku erakonna (SDE)
fraktsiooni esimees Eiki Nestor ütles, et automaksu kehtestamine ja
erisoodustusmaksu tõstmine saab selgeks lähema kuu aja jooksul.
Sotsiaaldemokraadid käisid riigi
eelarvestrateegia töörühmas koalitsioonipartneritele välja idee kehtestada
luksusauto maks mootorsõidukitele, mille võimsus ületab 139 kW.
Amserv Grupi AS üks osanik ja juht Raivo
Kütt on seda meelt, et enne kui hakata rääkima luksusautode maksustamisest,
tuleks rangelt paika panna luksusauto kui mõiste, näiteks Audi A6 pole tema
sõnul luksusauto vaid tavaline keskklassi auto.
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.