Estonian Air nõukogu esimees Olev Schults
kommenteeris SASi avaldust saada Estonain Airis enamusosalus, et kindlasti
mõjutab Eesti riigi majanduskeskkonna seis ning kohaliku tarbija usaldus
ettevõtte arenguid.
"Kindlasti mõjutab Eesti riigi majanduskeskkonna seis ning kohaliku tarbija usaldus Estonian Airi arenguid," kommenteeris Schults võimalikku omanikeringi muutust ettevõttes.
"Paraku on reaalsus selles, et nii Eesti majandus tervikuna kui ka Estonian Air on väga väiksed mängijad globaalsetel turgudel ning paljude sektorite - kaasa arvatud lennunduse - tempo tekitatakse selliste turujõudude poolt, mille mõjutamine meil endil väga raske kui mitte võimatu. Näiteks lennukikütuse hind, kapitali hind jms," lisas ta.
"Parima valiku, paljude halbade hulgast, leidmine määrabki tihti otsuste suuna. Ma ise muretsen rohkem ettevõtte valikute kui aktsionäride soovide pärast," märkis nõukogu esimees.
Ta ütles, et Estonian Air on erakätes juba aastast 1996, kui erastamise läbiviimisel vähenes riigi omand Estonian Airis alla 50%, täpsemalt 34%-ni.
"Riik on ettevõttes täna sama oluline aktsionär kui kaks teist aktsionäri, kuid riigi roll on olnud pigem passiivne ja see on arusaadav ning adekvaatne. Milliseid valikuid riik Estonian Airis teeb või tahab teha, pole mulle teada," rääkis Schults.
Seotud lood
SAS tahab jätkuvalt saada Estonian
Airi enamusosaluse omanikuks ning olla nähtav Balti riikides, kuigi
lennufirma müüb tüki airBalticust.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan
Parts ütles aripaev.ee-le, et riigi jaoks ei ole Estonian Airi
vähemusosaluse müük hetkel teema, kuna tegu on Eesti jaoks strateegiliselt
olulise ettevõttega.
Aasta esimestel kuudel jõudsalt kasvanud
Estonian Airi reisijate arv kahanes juulis 5 protsendi võrra põhiliselt
tellimuslendude vähenemise tõttu.
Estonian Air nõukogu esimees Olev Schults
ütles online-intervjuus aripaev.ee-le, et Estonian Airi inimesed ei sülita
kellelegi näkku. "Ja me hoolime oma klientidest," lisas ta.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.