• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,16%6 030,35
  • DOW 30−0,2%43 211,94
  • Nasdaq −0,11%20 008,94
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,16%6 030,35
  • DOW 30−0,2%43 211,94
  • Nasdaq −0,11%20 008,94
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 16.09.08, 13:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaamiraha järel kolivad internetti ka näitused

Neile, kes ei usu, et internetinäitustel võib olla suur tulevik, on üsna lihtne vastu vaielda. Reklaamiraha liikumise trend on vastuvaidlematu – reklaamiraha kolib internetti kasvavas tempos.
E-turunduse osakaal kasvab meil ja maailmas. Uuringufirma IDC andmetel kasutab aastal 2012 internetti 30 protsenti Maa elanikkonnast. Kolmandik – see tähendab 1,9 miljardit inimest. Interneti kasutajate arv kasvab eelkõige Hiina, India, Venemaa, Brasiilia, Mehhiko arvelt.
eMarketeri andmetel saavutab aastaks 2010 internetireklaam ajalehtede ja televisiooni järel maailmas 3. koha. Selleks ajaks edastab internet ajakirju ja raadiot. Ning internetireklaami mahtu prognoositakse selleks ajaks ulatuvat 61. miljardi dollarini.
2008. ja 2007. aasta I kvartalite absoluutsummade võrdluses on TNS Emori andmetel Eestis kõige rohkem kasvanud internetireklaami osakaal (kasvu 35%), jõuliselt on kasvanud ka välimeedia (10%) – kuid siiski kolm korda aeglasemalt! Väikest langust näitavad ajalehed (-7%) ja telereklaam (-8%).
Edukad e-teenused tuginevad edukatel tavateenustelMaailmas edukaks osutunud e-teenused on enamasti olnud reaalelust tuttavad teenused, mis on üle viidud online-keskkonda ja lisatud sellega tarbijatele olulisi lisaväärtusi – kõikjalt kättesaadavus, mugavus, kiirus ja odavus ja raha kokkuhoid.
Enimkasutatavate e-teenuste sekka kuulub näiteks e-pangandus, mille edu tuumaks on pangaasjade ajamise võimalus ilma kohustuseta pöörduda selleks pangakontorisse, säästes aega ja ka raha.
Eesti eduloo Skype’i tuumkontseptsioon on tasuta telefoniside internetis ning tasuta kõnelemise võimaluse pakkumine. Seda hoolimata sellest, kui kaugele helistatakse või kaua vesteldakse – peamised kõne lõpphinda mõjutavad tegurid tavatelefoni puhul.
E-post on teabevahetusvõimalus, mis erinevalt tavapostist on praktiliselt silmapilkne, olenemata, kui kaugele tuleb kiri saata, ning enamasti tasuta, olenemata edastatava materjali mahukusest. Lisaks on ajalehtede ja teiste uudiskanalite online-versioonid enimkülastatavate lehekülgede hulgas internetis tihti kaugel ees muudest infoallikatest.
Seega on eduka e-toote taustaks väga tihti teenus või lahendus, mille kasutamisega tavaelus on inimesed juba harjunud. Virtuaalne keskkond muutub meie igapäevaelu lahutamatuks osa.
Näituseturundusel on pikad traditsioonid
„Offline-näitustel“ on pikad traditsioonid turunduses. Näituste võlu seisneb selles, et tarbijatele luuakse võimalus korraga tutvuda väga paljude tootjate – teenusepakkujate kaupade, tooteuuenduste ja teabega. Oluline osa on meelelahutusel ja toodete uudsusel. Maailma edukaimad näitused on ühtlasi ka sündmus, mil suurtootjad esmakordselt avalikustavad uusi innovaatilisi tooteid või lahendusi.Internetinäituste korraldaja Online Expo eesmärk on luua sotsiaalne keskkond, mis kannab endas traditsiooniliste näituste eeliseid, jätab kõrvale nende peamised puudused ning lisab uusi võimalusi nii eksponentidele kui ka külastajatele.
Internetinäituste võimalused ja eelised
Peamine tavanäituste puudus on lokaalsus. Need toimuvad kindlas kohas, kindlas riigis järelikult ka ühel turul. Internetis saab eksponent ühe näitusega tutvustada oma tooteid ja teenuseid korraga mitmel turul. Näitustel osalemine on – mis seal salata – kulukas. Otsekulud ja ajakulu on suur. Internetinäitusel osalemine on soodsam. Tavanäitusel osalemise tõhusus on subjektiivne – palju uusi kontakte saavutati ja kuidas see müüki meenutab on alati hinnanguline. Internetinäituse statistika on komakohtadeni täpne ja tulemus mõõdetav.Usume, et suudame näitusekülastajate arvult ületada ka suurimaid Eesti näitusi, juba tänu sellele, et online-näitusest saavad osa võtta ka väliskülalised, kes sel eesmärgil Eestisse ei reisiks. Veel üks tavanäituse miinus on võimaluste piiratus. Ikkagi tuleb arvestada kindla arvu ruutmeetritega. Internetinäituse pind on piiramatu, ning võimaldab galerii ja videopresentatsioonide vahendusel eksponeerida ükskõik kui palju erinevaid tooteid, teenuseid ning informatsiooni. E-flaierid ei lõppe kunagi otsa.
Usume, et traditsioonilised näitused olid ja jäävad. Pigem on e-näituste eesmärk anda firmadele veel üks turundusinstrument, mis võimaldab lihtsamate vahenditega ja mõistlikumate kulutuste juures näidata ennast uutel turgudel.
Anna Lepp
Online Expo OÜ tegevjuht

Seotud lood

Uudised
  • 15.10.08, 13:06
Rimi ja Coca-Cola reklaami piirama ei hakka
Kui suurim reklaamija Saku Õlletehas kavatseb järgmisel aastal jätkata väiksemas mahus, siis Rimi ja Coca-Cola ei lase end majanduslangusel oluliselt kõigutada ning jätkavad tavapärasel viisil.
Uudised
  • 24.10.08, 09:59
Virtuaalnäitused loodavad Skype'i edulugu
Oktoobris avab uksed Eesti esimene reisteemaline virtuaalnäitus. Projekti algatajad loodavad projektist kiirendust Eesti ekspordimurede lahenemisele ning Skype'i mõõtu edulugu.
Uudised
  • 24.10.08, 18:48
Online Expo: projekti tugevus on rahvusvahelisus
OÜ Online Expo tahab pakkuda suuremat võimalust osaleda rahvusvahelistel messidel, mitte olla konkurendiks traditsioonilistele näitustele.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele