OÜ Online Expo tahab pakkuda suuremat
võimalust osaleda rahvusvahelistel messidel, mitte olla konkurendiks
traditsioonilistele näitustele.
„Selle projekti tugevus ongi rahvusvahelisus. Ühe näitusega saab osaleda mitmes riigis,“ märkis Lepp, kelle käe all avab esmaspäeval uksed Eesti esimene reisiteemaline virtuaalnäitus.
Lepp tunnistas, et virtuaalne mess küll vähendab inimlikku suhtlemist, kuid pajud inimesed ei lähe messile näiteks Lätti ja Leetu.
Lepp rääkis, et ettevõtetega, kes osalevad online messil, on võimalik chatiruumis, nagu Skype või MSN, reaalajas suhelda. "Ettevõtetelt saab reaalajas küsida ning vastused saab samuti reaalajas. Tekivad videogaleriid ja veebikaamerad, et virtuaalseid messe inimestele lähemale tuua," lisas ta.
Ettevõtte tegevjuht aga ei leia, et näituse korraldamine on konkurents traditsiooniliste messide jaoks. „Need, kelle jaoks füüsiline näitus on töötanud seni, töötab ka edaspidi. Pigem on see uus turundusinstrument, tavareklaami ja näituse vahepealne väljund," lisas ta.
Lepp leiab, et see on võimalus nende ettevõtete jaoks, kellel pole varem olnud raha messidel osalemiseks, kuna see on suur kulu – eriti välisriikides.
„Majanduslanguse tõttu peavad palju firmad messirea turunduseelarvest maha tõmbama ning suuretõenäosusega tullakse online'i üle,“ ütles ta ja lisas, et keskmine virtuaalse messi paketi hind osalejale on 20 000 krooni.
"Külastajatel on kõikidel messidel osalemine tasuta, kasutajakonto tuleb luua siis, kui näiteks soovitakse osaleda oksjonil," ütles ta.
Projekti eestvedajad on tänaseks investeerinud Online Expo lansseerimise ettevalmistusse viies riigis 15 miljonit krooni. Kõikidel tänavustel Online Expo näitustel Eesti, Läti, Leedu ja Soome ning 2009. aasta ehitusnäitusele lisanduvad ka Tšehhi, Slovakkia, Ameerika Ühendriigid, Venemaa, Ukraina, Poola ja Valgevene.
Seotud lood
Neile, kes ei usu, et internetinäitustel
võib olla suur tulevik, on üsna lihtne vastu vaielda. Reklaamiraha liikumise
trend on vastuvaidlematu – reklaamiraha kolib internetti kasvavas tempos.
Kaleva Traveli turundusjuht Hiie Aru ütles,
et virtuaalsel messil otsustati osaleda uudishimu rahuldamiseks ning teisest
küljest annab see ettevõttele võimaluse hästi palju infot korraga
klientidele jagada.
Eesti Näituste tegevjuht Ingrid Pihela
ütles, et on virtuaalnäituste populaarsuse suhtes skeptiline, kuna lubatud
kõlapinda on vähe ning esimene toimuma pidanud mess jäi ära.
Oktoobris avab uksed Eesti esimene
reisteemaline virtuaalnäitus. Projekti algatajad loodavad projektist
kiirendust Eesti ekspordimurede lahenemisele ning Skype'i mõõtu edulugu.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.