Majanduse stimuleerimiseks käiku lastud
riiklikud toetused, mis ergutavad vana autot uue vastu välja vahetama, hoiavad
Euroopas kunstlikult üleval uute autode müüki.
Märtsis langes uute autode müük Euroopas 9%, mis oli kõige aeglasem langus viimase kuue kuu jooksul. Kokku registreeriti märtsis 1,51 miljonit uut sõidukit (aasta tagasi 1,66 miljonit), vahendas Bloomberg.
Langus on pidurdunud sedamööda kuidas riiklikud toetused on "käima läinud" – veel jaanuaris kahanes uute autode müük 27% ja veebruaris aasta baasil 18%.
Saksamaal, kus valitsus maksab (vähemalt 9 aastat) vana auto uue vastu vahetamisel peale 2500 eurot, kasvas uute autode registreerimine märtsis 40%. Prantsusmaal, kus riigi toetus on väiksem, oli kasv 8%.
„Numbreid hoiavad kunstlikult üleval riiklik toetus ja allahindlused, kuid see eufooria kaua ei kesta,“ ütles of Duisburg-Esseni ülikooli autouuringute keskuse direktor Ferdinand Dudenhoeffer. „Tootlikkuse probleemid pigem kasvavad kui kahanevad nende tugimeetmete tagajärjel,“ lisas ta.
Suurbritannias, kus valitsus pole oma rahaga appi tõtanud, kahanes uute autode müük 31%. Lääne-Euroopa riikides kahanes müük märtsis 8%, Ida-Euroopas 25%.
Kõige rohkem vähenes uute BMW-de müük, 21%. Enim kasvatas müüki Fiat, 14%.