2009. aasta tulemustes ei saa rahul olla käibe kukkumisega, kuid eilne uudis Eesti majanduse paranemisest andis tuleviku suhtes optimismi, ütles Elisa juhatuse esimees Sami Seppänen.
Elisa Eesti AS käive 2009. aastal oli 1 406 miljonit krooni, üle-eelmisel aastal oli Elisa Eesti käive 1 651 miljonit krooni. Elisa EBITDA ulatus 34%-ni (478 miljonit krooni), teatas ettevõte.
Seppänen ei soovinud siiski avaldada ettevõtte puhaskasumi numbrit. "Kasum pole mingi indikatsioon meie äritegevuses, vaid pigem on see EBITDA. Meie põhitegevus on sideteenuste pakkumine ning seda näitab EBITDA," lisas ta.
Väikest käibelangust põhjendas Seppänen üldise madala majandusliku aktiivsusega. "Kõikide telekommunikatsioonifirmade käibed tulid enam-vähem samas trendis allapoole."
Elisa klientide arv kasvas aastaga 20 400 inimese võrra, ulatudes 2009. aasta lõpus 358 100 kliendini. Seppäenen ei soovinud täpsustada, kas juurde tuli peamiselt era- või ärikliente. "Me räägime liitumiste koguarvust."
Seppäneni sõnul osutusid Elisa edu pandiks 2009. aasta esimeses pooles turule toodud täisidepaketid era- ja äriklientidele, mis võimaldavad kliendil võtta kõik sidelahendused hinnaga ühest kohast.
"Arvestades majandusolukorda, siis oleme tulemustega rahul, kuid vaadates ettevõtte seisukohal, kui meie käive ja EBITA kukuvad, ega keegi ei saa selliste tulemustega rahul olla – ettevõtete eesmärk on kasvada," tõdes ta.
Alanud aasta plaanidest rääkides ütles Seppänen, et nüüd oleme optimismi täis. „Eilne uudis IV kvartali SKPst, mis võrreldes III kvartaliga kasvas 2,6% - ma pole olnud ühegi uudise üle viimase pooleteise aasta jooksul nii rõõmus,“ tõdes Elisa juht. Tema sõnul võrdub selle uudise olulisus sellega, kui Eesti saaks euro.
Seotud lood
Eesti suuruselt teine mobiilsideoperaator Tele2 teenis mullu 493 miljonit krooni puhaskasumit, mis on aasta varasemast 8% vähem.
Bloombergi andmetel ootasid analüütikud Elisalt 46,4 mln euro suurust puhaskasumit, kasumiks tuli 40,7 mln eurot.
Kui Tele2 on laienenud eelkõige väikeettevõtete seas, siis Elisa fookus on olnud suurklientidel, kus oleme kliente juurde võitnud, sõnas Elisa juhatuse esimees Sami Seppänen.
Tele2 sai majanduslanguses oluliselt vähem kannatada kui meie konkurendid, tõdes mullu nii käibes kui kasumis kümmekond protsenti järgi andnud Tele2 juht Toomas Tiivel.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele