• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 10.03.11, 12:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turundusblogija: ole seal, kus on su kliendid

Kõige olulisem sotsiaalsete meediakanalite kasutamise puhul on olla seal, kus on su kliendid, rääkis Prantsusmaa üks mõjukamaid turundusvaldkonna blogijaid Gregory Pouy  turunduskonverentsil Password 2011.
„Kanalid nagu Twitter, Facebook ja blogid on vahendid, mitte strateegia,“ kinnitas Pouy.
Tänapäeval on sotsiaalsete suhete juhtimine (social relationship management) Pouy’i sõnul midagi uut. Kuigi tundub, nagu oleks sotsiaalne meedia segadusse ajav, on tema sõnul tarvis järgida viite nõuannet. „Kuula arvamusi, alusta rääkimist, et teised räägiksid sinust, hoolitse oma fännide eest, vasta klientide küsimustele, arvesta klientide ideede ja soovitustega,“ jagas Pouy nippe.
Kõige tähtsam on Pouy’i hinnangul olla seal, kus on kliendid. „Kui su kliendid on Twitteris, tahavad nad ka rääkida Twitteris. Kui nad on Facebookis, soovivad nad vestelda seal.“
Samuti on Pouy’i meelest oluline arendada oma empaatiat ehk suhelda oma klientidega. Ideid tuleks kontrollida klientide peal ning nendega vestelda, kuna ehk on ka neil ideid. „Starbucs palub inimestel öelda, mida nad soovivad ja mida firma peaks arvesse võtma. Ning nad tegelikult ka võtavad seda arvesse,“ tõi Pouy näiteks.
Klientidel peaks lubama osaleda jutu vestmises. „Ära räägi ainult sellest, mida sina tahad, vaid luba neil samuti rääkida. Jutu vestmine on oskus, seega õpi lugusid rääkima,“ õpetas Pouy.
Tema arvates on võti optimismi arendamises ja proovimises, sest veebis ei ole kunagi võimalik tulemusi ette näha. „Kui asi töötab, hoia seda. Kui mitte, siis muuda,“ rääkis Pouy.
Võib küll arvata, et ei ole võimalik mõõta reklaami tulemusi sotsiaalses meedias. Tegelikult on selleks olemas mitmeid nii lühiajalisi kui ka pikaajalisi võimalusi, lisas ta.
Gregory Pouy praegune ametikoht on sotsiaalse meedia strateegia juht Kanada suurimas turundusagentuuris Nurun Quebec Media, kus tema nõustada on sellised kliendid nagu L´Oreal, Lacoste, Tag Heuer jt. Varem töötas ta Prantsuse agentuuri Buzzparadise juhina.

Seotud lood

Uudised
  • 10.03.11, 10:55
Turundusguru: turundus tuleb siduda teiste valdkondadega
Praegusel ajal ei saa enam eraldada psühholoogiat turundusest ja majandusest, pigem on tarvis need kõik omavahel ühendada, rääkis Briti üks tähtsamaid turundusmehi Rory Sutherland turunduskonverentsil Password 2011.
  • ST
Sisuturundus
  • 17.12.24, 17:29
Foruse enam kui 10aastane koostöö Viru Keskusega – tehnohooldusest maineka rohesertifikaadini
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele