Praegusel ajal ei saa enam eraldada psühholoogiat turundusest ja majandusest, pigem on tarvis need kõik omavahel ühendada, rääkis Briti üks tähtsamaid turundusmehi Rory Sutherland turunduskonverentsil Password 2011.
„Sama oluline, kui aru saada, kuidas äri töötab, on mõista, kuidas inimene töötab. Me elame ajastul, mil enamik asju, mida inimesed vajavad, on juba olemas ja paljud probleemid on juba lahendatud,“ rääkis Sutherland.
Sutherlandi sõnul ei saa enam eraldada psühholoogiat turundusest ja majandusest. „Kui turundusinimesed räägivad omavahel, kasutavad nad sageli kindlaid sõnu ja väljendeid. See on probleem – see ei kõla tavainimestele väljaspool turundusmaailma usutavalt ja seega on sel väga väike mõju,“ lausus ta.
Sutherlandi kinnitusel pole olemas absoluutset arusaamist asja väärtusest meie ajus, sest me sõltume märguannetest. „Meil ei ole sisemist mõõdupuud ütlemas, et nii suur nauding on väärt nii palju eurosid. Samuti puudub meil mõõduriist väärtusele, valule ega millelegi, mis on seotud meeltega. Aju hindab “kergemat” ja “tumedamat” kõrvutades seda ümbritsevaga,“ märkis ta.
Nii sõltuvadki inimesed Sutherlandi sõnul turundusest, mis aitab neil määratleda väärtuse ja annab vajalikke märguandeid, et siduda väärtus kogemuse, toote, emotsiooniga.
“Selleks, et saada kedagi end teatud tegevusega siduma, pead sa kõigepealt panema nad tahtma seda teha” – ei ole Sutherlandi kinnitusel tegelikult tõsi. „Käitumuslik muutus eelneb sageli tajutavale muutusele. Me ei saa alati selgitada, miks me midagi tegime ja kas me seda tõepoolest ka tahtsime,“ ütles Sutherland.
Paljud keskkonna organisatsioonid arvad, et inimese käitumise muutmiseks on tarvis nad muuta puukallistajatest entusiastideks. Tegelikult pole Sutherlandi arvates seda vaja. Peab lihtsalt panama selle paistma lihtsa, loomuliku ja loogilisena, ütles ta.
„Meile tundub, et käitume veenmise tõttu, samal ajal kui tegelikult toimub kõige efektiivsem muutus ahvatluse kaudu. Need ei ole võrdsed viisid, vaid vastandid!“ lisas Sutherland.
Rory Sutherland on Briti prestiižika reklaamiliidu IPA president ja üks juhtivaid käitumusliku majandusteaduse (behavioral economics) asjatundjaid Euroopas. Samuti on ta Ogilvy Group UK aseesimees.
Pikemalt loe Rory Sutherlandi ettekandest
Best Marketingi blogistSeotud lood
Kõige olulisem sotsiaalsete meediakanalite kasutamise puhul on olla seal, kus on su kliendid, rääkis Prantsusmaa üks mõjukamaid turundusvaldkonna blogijaid Gregory Pouy turunduskonverentsil Password 2011.
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.