Märgistusseaduse järgi on lubatud pakendile märkida toote turustaja või tootja. Selver märgib ka omakaubamärgi tootele, kui see on toodetud Eestis, aga Rimi, kes turustab tooteid kõikides Baltimaades, märgib, et toote turustaja on Rimi.
Toidutootjaid koondava toiduliidu juht Sirje Potisepp annab aga tarbijale nipi, kuidas osade toidukaupade puhul saab selgeks teha selle päritolumaa.
Potisepp soovitab toodetelt otsida ovaalset märki, mis koosneb tähtedest EE või EÜ ning teatud numbrikombinatsioonist. See on ka järelevalveorganite töö üks element. Tähed ovaali ülaosas näitavad, kus riigis toode on toodetud. Numbrikombinatsioon keskel on tootjakood, see tarbijale lisainfot ei anna. Kõige all on tähtedekombinatsioon, mis näitab Euroopa Liidu tähistamist vastava riigi keeles (näiteks eesti k - EÜ). Ovaali kasutatakse piima- ja liha- ja munatoodete puhul, leivatoodetel aga mitte.
Seotud lood
AS Tere teatas Eestis jaekettide omamärgitoodete valmistamise lõpetamisest, see andis viimases kvartalis 27% ettevõtte koduturu käibest.
Äripäev uuris inimestelt, kuidas nad suhtuvad kaubanduskettide oma kaubamärgiga toodetesse.
Kui su tehas on ostetud täis kallist roostevaba kola ja tootmisressurssi on üle, siis on private label väga hea abimees, leiab Selveri juht Andres Heinver.
Eesti inimene ostab toidupoes iga kümnenda euro eest private labeli toote ja kulutab tulevikus kaubakettide omamärgitoodetele üha enam.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.