500-kilosed konteinerid 20-kiloste kastide asemel, 7 kalalaeva ühe asemel ja 160-tonnine ööpäevane tootmisvõimsus 8-tonnise asemel - nii on Morobell OÜ arenenud 15 aastaga.
Algusest peale on räime ja kilu püüdmise ning turustamisega tegelevat ettevõtet vedanud suuromanik Raivo Baum, kellele kuulub Morobellist 85%. Tema äripartner 15%-ga on Ain Saarkopli, kes kannab hoolt kalalaevade tehnilise korrashoiu eest. Ka Saarkopli on ettevõttega seotud algusest peale.
Morobell eksportis mullu umbes poole oma külmutatud kalatoodangust ja seda eelkõige Venemaale, kuhu liikus rohkemgi kala, kui müüdi Eestis. Vähem eksporditi Ukrainasse ja Taani. "Eesti kilu ja räim on juba aastakümneid omanud põhilisi eksportturge idasuunal," sõnab Baum.
Kui eksport toimub peamiselt ida suunal, siis ettevõte laienes oma ühe põhitegevuse, kalapüügiga, eelmisel aastal hoopis põhja ehk Soome, kus on ostnud kolm Soome lipu all sõitvat kalalaeva ja asutanud tütarfirma. "Selle otsuse tingis tooraine nappus ja soov mahte suurendada," räägib Baum. Üks ettevõtte kasvumootor on ka 2010. aastal asutatud tütarfirma Morobell Transport, mis tegeleb rahvusvahelise kaubaveoga maanteedel ja mis mullu saavutas juba paari miljoni eurose käibe.
"Kogu see areng ei ole tulnud kiirelt, aega on kulunud umbes 15 aastat, on olnud väga raskeid aegu, kuid kindlasti võime rahul olla olukorraga, kuhu oleme jõudnud," võtab Morobelli suuromanik Baum kokku nullist alustatud ettevõtte kasvamise rahvusvaheliseks äriks. Värskes sel sügisel ilmunud Äripäeva Rikaste TOP 500-s tõusis Baum 200. kohale, ta oli uustulnuk TOPi mulluses numbris, kus platseerus 463ks.
Loe kalaettevõttest pikemalt tänasest Äripäevast, kus on edetabel ka kümnetest teistest Läänemaa edukamatest.