Olerex investeeris Väo liiklussõlme mõnisada tuhat eurot, kuid see panus võib detailplaneeringu peatamise tõttu tühja minna.
Maanteeameti peadirektor Aivo Adamson ütles Äripäevale, et kommenteerib Väo ristmikuga seonduvat täiendavalt pärast seda, kui erinevad osapooled on saavutanud kokkuleppe. Edasise tegevuse osas tuleb ametil kokku leppida esmalt Tallinna linnavalitsusega, aga võtmeküsimus saab ameti jaoks olema hoopis kompromissi leidmine Olerexiga, kelle krunt jääb ristmikualasse.
Olerex rahastas oma erahuvi tõttu - keset ristmikku pidi kerkima kütusefirma tankla - liiklussõlme ehitusprojekti koostamist, mis Äripäeva andmetel võis maksma minna suurusjärgus 400 000 eurot. Olerexi jaoks võib olla tegemist „mahavisatud” rahaga, kuna uus lahendus ei pruugi tanklaga enam arvestada. Seda raskem saab olema maanteeametil Olerexi krundi omandamine. „Maanteeamet teeb teile ettepaneku alustada läbirääkimisi teile kuuluva maaüksuse omandamiseks,” kirjutas maanteeameti peadirektor Adamson Olerexi omanikele, selgub ameti dokumendiregistris olevast kirjast.
Need läbirääkimised ei ole sugugi esimesed. Eelmise aasta alguses kommenteeris maanteeameti planeeringute osakonna juht Tõnis Tagger, et vaatamata ameti püüdlustele ei ole Olerex näidanud üles valmisolekut riigiga üleüldse mingitki vabatahtlikku kokkulepet saavutada. Kütusefirmale on minevikus tema krundi eest pakutud umbes 3,7 miljonit krooni (u 240 000 eurot). Sellest suuremagi summa on aga praeguseks Olerex ise tulemuseta kulutanud sõlme ehitusprojekti rahastamiseks.
Olerexi ühe omaniku Antti Moppeli sõnul on nemad kütusefirmas vaatamata tagasilöökidele veendunud, et ristmiku lõplik planeering arvestab kõigi osapoolte huve. "Omalt poolt aitame sellise lõpptulemuseni jõudmisele igati kaasa," kinnitas ta. Moppel lisas, et uue Väo liiklussõlme planeerimine on vahelduva eduga kestnud juba enam kui kümmekond aastat. Selle aja sisse on mahtunud nii ehitusloa väljastamisi kui tühistamisi, detailplaneeringute kehtestamisi ja tühistamisi ning Olerexi kinnistu omandamise läbirääkimiste alustamist ja lõpetamist.
Väo ristmiku liikluslahenduse ohtlikkusele ja eelkõige keset liiklussõlme kavandatud tanklaga seotud probleemidele on eelmisel aastal viidanud mitmed asjatundjad – esimese liiklusohutusauditi ekspertiisi koostajad (mille maanteeamet tellis Äripäeva survel), sõltumatud teedeinsenerid oma kirjalikus vastuväites detailplaneeringule ning ning viimati täiendava liiklusohutusauditi koostajad. Maanteeamet teatas detailplaneeringu peatamisest enne jõule, kuid ei tunnistanud endiselt tanklast tingitud ohte, vaid viitas uutele ootamatult avastatud puudustele.
Väo liiklussõlm ühendab Muuga, Paldiski ja Tallinna kesklinna sadamaid ning rahvusvahelisi põhimaanteid, mistõttu sõlm on Eesti maanteetranspordi üks tähtsamaid.
Seotud lood
TTÜ teetehnika lektor ja T-Konsult OÜ konsultant Ain Kendra hindab juba kolmandat korda ümber planeeritud Väo liiklussõlme uut lahendust ohtlikuks ja ühe kütusefirma huve eelistavaks.
Lähikuudel loodetakse punkt panna juba kümmekond aastat ja kaks luhtunud lahendust nõudnud Eesti ühe olulisema, Väo liiklussõlme saagale, mille eelmist ja liiklejate õnneks läbikukkunud lahendust dikteeris kodumaine kütusefirma Olerex, kelle tankla kerkinuks otse keset ristmikku.
Nädala suurimaks ja olulisemaks tehinguks Eestis võib pidada Lukoil Eesti müüki Olerexile, mis lõi kütuseturul kaardid sassi. Antti Moppelile ja Andres Linnasele kuuluv Olerex kasvatas nii oma tanklate arvu 87ni ja tõusis sellega suurimaks kütuse jaemüüjaks Eestis.
Maanteeamet ja Tallinna linn otsustasid seoses Väo liiklussõlme tehnilises projektis leitud puudustega, et amet koostab ristmiku uue liikluslahenduse ning seetõttu lükkub sõlme ehitus Euroopa Liidu järgmisse eelarveperioodi.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.