Baltika II kvartali puhaskasum oli 9% parem mullu samast perioodist, vastates LHV prognoosile, kuid jäädes alla Swedbanki ennustusele.
Kui LHV prognoosis Baltika teise kvartali puhaskasumiks 0,6 miljonit eurot, siis Swedbank ootas 0,7 miljoni euro suurust puhaskasumit.
"Planeeritud kasumi kasvuni jõudsime eeskätt tänu headele müügitulemustele Balti riikides, tänu brutomarginaali parandamisele ja kulude kontrollile," sõnas Baltika Grupi juhatuse liige ja investorsuhete juht Maigi Pärnik-Pernik.
Kui esimese kvartali müügikasv jäi hilinenud hooaja alguse tõttu 7% piiridesse, siis teises kvartalis jätkus müügikasv ettevõtte kõige suurema müügimahuga turgudel ehk kõikides Balti riikides – kasvades enim Eestis (19%) ja Lätis (13%). Leedu saavutas nii müügi kui ka müügiefektiivsuse kasvuks 10%, olles efektiivsuse näitaja poolest grupi edukaim.
Soovida jättis müügikasv Ida-Euroopa turgudel. Venemaa jaemüük vähenes teises kvartalis 1% ja Ukraina jaemüük 2%. "Venemaa turul oli vaadeldaval perioodil märgata üldist tarbija kindlustunde nõrgenemist, mis kahtlemata mõjutas ka meie tulemusi. Samuti avaldas Baltika majandustulemustele nii Venemaal kui Ukrainas negatiivset mõju valuutakurss," põhjendas Pärnik-Pernik.
"Ukraina müügitulemust tervikuna mõjutas arvestataval määral ka müügipinna vähenemine," lisas ta. Sellest hoolimata on grupi majandustulemused ehk kasumlikkus Ida-Euroopa turul (Ukraina ja Venemaa) võrreldes eelmise aastaga paranenud.
Rõivakaubanduses valitsenud tiheda konkurentsiga allahindluste perioodil suutis Baltika brutorentaablust hoida ning seda teise kvartali kokkuvõttes isegi tõsta – jõudes 59,2%ni, mis on 0,2 protsendipunkti võrra parem kui eelmise aasta sama perioodi näitaja.
Teises kvartalis kasvas grupi poodide arv kolme poe võrra. Aprillis avati uued Montoni poed Ukrainas Kiievis SkyMall kaubanduskeskuses, Lätis Galleria Riga keskuses ja Venemaal Ufa Semja keskuses. Mosaici kaubamärgi pood avati Venemaal Ufa Mega keskuses ning Eestis lisandus Baltika multibränd pood Baltika moetänaval. Mais avati Ivo Nikkolo kauplus Lätis Galleria Riga keskuses.
Müügikanalina on jõudsalt mahtu kasvatamas ka Baltika e-pood – 25 erineva riigi tarbijaskonnale Montoni brändirõivaid pakkuv internetipood on kasvatanud oma müüki võrreldes eelmise aastaga kaks korda. Aasta jooksul plaanib grupp teha veebipoes kättesaadavaks ka teiste brändide (Mosaic, Ivo Nikkolo, Bastion, Baltman) rõivakollektsioonid.
"Traditsiooniliselt tugevam poolaasta ootab meid alles ees," võttis ettevõtte juht Meelis Milder kokku ootused lähitulevikuks.
Poolaasta tervikuna jõudis Baltika tugeva teise kvartali najal ka kasumisse: 21 000 eurot, mis ületab 492 000 euro võrra eelmise aasta sama perioodi tulemust.
Seotud lood
Baltika müük kasvas juulis aastaga 8% ja ulatus 4,797 mln euroni, teatas etetvõte börsile.
Rõivatootja Baltika aktsia on Tallinna börsil pärast 8. augustil avaldatud teise kvartali tulemusi kukkunud ligi 18 protsenti. Kes müüvad aktsiat ning miks see kukub?
Seoses aktsiate emiteerimisega H-võlakirjade konverteerimisel 16. juulil suurenes KJK Fund Sicav-SIF osalus (ING Luxembourg S.A. kontol) AS-is Baltika 30,86 protsendini.
Nasdaq OMX Tallinna börsi juhatus noteeris AS-i Baltika 5 000 000 täiendavalt emiteeritud aktsiat Balti Põhinimekirja.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.