Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts leidis, et Balti riikide võimetus Rail Balticu trassi osas koostööd teha loob kunstlikke takistusi ning võib saata Euroopa otsustajatele halva signaali.
Praegune Rail Balticu trassivalik tugineb Partsi sõnul Aecomi tehtud tasuvusuuringul ning kui tahta trassi muuta, tuleks läbi viia uus uuring, vahendas
ERR uudisteportaal "Aktuaalne kaamerat"."Iga täiendav kilomeeter, kui üks või teine liimesriik tahab juurde lisada, võib tähendada, et selle projekti tasuvus summa summarum läheb alla. Aga selles küsimuses peab Leedu valitsus ise tegema baasuuringud ja panema selle normaalsesse ajalisse raamistikku ja seda kindlasti ei saa täna välistada," lausus majandusminister.
Parts ütles, et selle uuringu võiks projektile järgmistes etappides juurde lisada, kuid kavandatud trassi muutmine kohe praegu tähendaks kunstliku takistuse tekitamist.
Ajakava järgi peaks Baltimaadel aasta lõpuks olema loodud ühisfirma, mis saaks Euroopa Liidult kiirraudtee ehitamiseks raha taotleda.
Seotud lood
Majandusminister Juhan Partsi terava väljaütlemise pärast Leedu valitsuse käitumise kohta meile nii olulises projektis nagu Rail Baltic löövad emotsioonid kõrgele õige mitmel põhjusel. Aga kas seda tegelikult ikka ongi vaja, arutleb ühingu BaltiRail (Helsingi) juhatuse liige Ago Vilo.
Ehitusuudised.ee uuris, kuidas kulgeb Rail Baltica Eesti trassi planeeringu ning eelprojekti protsess. Küsimustele vastas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda.
Eilsel Rail Balticu rakkerühma kohtumisel jõudsid Eesti, Läti ja Leedu esindajad arusaamale, et Rail Balticu ühisettevõtte asutamise ajagraafik ei võimalda ettevõtte asutamist 1. jaanuariks 2014.
Sugugi mitte kõik Rail Balticu teemal meie poole pöördunud inimesed ja asutused pole plaanitava kiirraudtee vastu, kinnitas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.