Keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannus teatas, et kontroll pakendiorganisatsioonide üle muutub rangemaks ja nende tegevus läbipaistvamaks.
Keskkonnaminister ütles, et valitsus kiitis täna heaks pakendiseaduse ja pakendiaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu. „Eelnõuga soovitakse rangemat kontrolli ja
pakendiorganisatsioonide läbipaistvamaks muutmist,“ selgitas Pentus-Rosimannus eelnõu eesmärke. Ta lisas, et siiani on olnud
küsitavusi organisatsioonide auditite kohta, sest täna tegutsevad pakendiorganisatsioonid Eestis tootjavastutuse põhimõttel.
Seadus muudab selgemaks, kuidas pakendiauditit teha.
Seaduse muutmisse on kaasatud audiitorid ja pakendiorganisatsioonid. Eelnõuga kavandatakse normid, mis muudavad täpsemaks arvestuse turule lastud ja pärast kasutamist turult kokkukogutud ning taaskasutatud pakendite üle.
Edaspidi auditeerib pakendiregistrisse esitatavaid andmeid vandeaudiitor. Kui pakendiettevõtja korraldab kogutud pakendijäätmete taaskasutamise, peab taaskasutamist läbiviiv ettevõtja väljastama kirjaliku tõendi pakendijäätmete liigi, koguse jms andmete kohta.
Minister märkis, et eelnõuga tuleb juurde ligi 500 -750 konteinerit. Eesti turule jõudis 123 000 tonni pakendeid, millest kokku koguti ja taaskasutusse jõudis 68 protsenti. Enim koguti paberit ja kartongi.
Seotud lood
MTA tuletab meelde, et 15. aprillil tuleb pakendiettevõtjatel selle aasta esimeses kvartalis Eestis müüdud, vahetatud, tasuta võõrandatud või omatarbeks kasutusse võetud kauba pakendi kohta esitada aktsiisideklaratsioon ning tasuda pakendiaktsiis.
Riigikogu keskerakondlased uurivad keskkonnaministrilt Keit Pentus-Rosimannuselt, miks ta pole pakendiseaduse muutmise seaduse eelnõud riigikogule menetlemiseks andnud.
SA Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) andis 15le jäätmeprojektile kokku ligi 9 miljonit eurot. Valdav osa projektidest on seotud jäätmete taaskasutusega.
Tuhanded ettevõtjad ostavad pakendikäitlemise teenust taaskasutusorganisatsioonidelt, aga hind, mis neil selle eest maksta tuleb, ei kujune enamasti konkurentsis ega ole läbipaistev.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.