PSA Peugeot Citroeni aktsia tegi peaees hüppe põhja ppärast seda, kui firma teatel saadakse valuutakõikumistest 1,1 miljardi euro suurune kahjum ning General Motorsiga tehtav koostöö ei tooda loodetud hulgal kokkuhoidu.
Peugeot-GM partnerlus toob 2018. aastaks aastas säästu veidi alla miljardi euro. Seda on 40% vähem kui algselt loodeti ning kaks aastat hiljem esialgsest eesmärgist, vahendab Bloomberg.
GMiga tagasitõmmatav koostöö ning pidevad kahjumid on sundinud prantslasi minema ameeriklaste juurest hiinlaste juurde ning tihendama koostööd Dongfeng Motoriga, et kasvatada müüki arenevatel turgudel.
Lisaks tunnistas Euroopa suuruselt teine autotootja täna esimest korda, et tõenäoliselt vajatakse lisakapitali.
"Peugeot peab tõestama, et nad on jätkusuutlik äri," kommenteeris Bloombergile IHS Automotive'i analüütik Ian Fletcher. "Nad peavad läbi viima need ümberpööramise plaanid nii kiiresti kui võimalik."
Uudise peale kukkus firma aktsia Pariisi börsil 7,6%, 10,63 euroni. Firma aktsia on sel aastal rallinud 94%, mis on turuväärtuse viinud 3,77 miljardi euroni.
Huvitav on seejuures märkida, et kui Euroopa suuruselt teise autotootja turuväärtus on 3,77 miljardit eurot, siis aastas umbes 20 000 autot tootva Tesla Motorsi turuväärtus on samal ajahetkel 12,77 miljardit eurot.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Seotud lood
General Motors müüs oma osaluse PSA Peugeot-Citroen kontsernis, kirjutas whatcar.ee.
Mõned trendid jäävad meiega kauaks, mõned kaovad sootuks ja mõned muutuvad, kohanedes hetkeolukorraga. Ettevõtete keskkonna-, sotsiaalsed ja juhtimisstandardid (Environmental, Social and Governance – ESG) peavad muutuma, seda eriti seoses eelseisvate struktuursete muutustega poliitikas. Olukord näib olevat Trumpi tulekuga kardinaalselt muutunud, kuid tegelikult on muutused toimunud juba päris pikka aega.