General Motors müüs oma osaluse PSA Peugeot-Citroen kontsernis, kirjutas whatcar.ee.
Ettevõtte müüs osakud 250 miljoni euro eest, kuigi ostis need mullu märtsis 320 miljoni eest, soovides moodustada kontserniga liidu. Sellest alates aga pole kõik läinud algse plaani kohaselt ja sääst taolisest sammust oli 40% väiksem kui loodetu.
Müügi suurimaks põhjuseks on fakt, et Hiina Dongfeng Motors on lähedal tehingule, millega omandataks 20% Prantsusmaa ettevõttest. Kui see tehing läbi läheb, väldib General Motors konflikti oma Hiina partneri SAIC Motoriga, mis on Donfeng Motorsi konkurent.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
General Motors teatas täna teise kvartali tulemused, mis olid alla ootuste. Peamiselt mõjus ettevõttele halvasti mitmed autode tagasikutsumised tehniliste vigade tõttu. Samuti luuakse 400 miljoni dollariline kompensatsioonifond rikete tõttu kannatanud inimestele.
Esmakordselt kahe aasta jooksul suutis General Motors Euroopas kasvatada käivet. Kompanii teatas täna analüütikute arvates heast tulemusest tänu tugevale Põhja-Ameerika turule.
PSA Peugeot Citroeni aktsia tegi peaees hüppe põhja ppärast seda, kui firma teatel saadakse valuutakõikumistest 1,1 miljardi euro suurune kahjum ning General Motorsiga tehtav koostöö ei tooda loodetud hulgal kokkuhoidu.
Päev peale USA valitsuse osaluse müümist nimetas General Motors Mary Barra oma uueks juhiks. Barrast saab praeguse tegevjuhi, Dan Akersoni, mantlipärija 15. jaanuaril. Akerson lahkub ettevõttest perekondlikel põhjustel.
Valimistega seotud ebakindluse möödumine koos optimismiga ärisõbraliku lähenemisviisi suhtes USA uue administratsiooni ametiajal on suurendanud investorite usaldust ja aidanud kaasa aktsiaturu tõusule. Kuna Donald Trump on praeguseks Ovaalkabinetti naasnud, võib tema eeldatav majanduspoliitika avaldada erinevatele sektoritele märkimisväärset mõju.