Igal aastal toovad autotootjad turule oma poolsada uudismudelit, millest nii mõnigi leiab vaid üksiku ostja, teine seevastu kujuneb tõeliseks müügihitiks. Millised on alanud aasta olulisemad uudismudelid, kui arvestada eestlaste seniseid autoostuharjumusi?
Kõige enamoodatud auto saab olema kahtlemata uus Škoda Octavia, mis on juba mitu aastat järjest olnud eestlaste ostuedetabeli kõrgeimal kohal. Lõppenud aasta kokkuvõttes lükkas Toyota Avensis ta küll troonilt, kuid seda paljuski tänu sellele, et Octavia ostuotsus lükati mullu uue mudeli ootuses edasi.
Ja ootama hakati teda juba ammu. Esialgse info kohaselt pidi Octavia uus põlvkond olema väljas juba möödunudkevadisel Genfi autonäitusel, kuid võta näpust! VW kontserni sisepoliitika nägi ette, et esmalt on vaja esitleda uut autodekolmikut: VW up!, Škoda Citigo ja Seat Mii, seejärel anda roheline tuli Škoda Rapidile ja Seat Toledole, siis lanšeerida ära uus VW Golf VII ja alles lõpuks tuua avalikkuse ette uus Octavia. Isegi tema sõsar Seat Leon avalikustati sügisesel Pariisi autonäitusel, kuid Octaviat näidati esimest korda alles aasta viimasel kuul Tšehhis, Škoda tehases kohapeal. Laiem publik näeb teda esmakordselt oma silmaga paari kuu pärast toimuval Genfi autonäitusel, ehk terve aasta loodetust hiljem.
Küll aga tullakse nüüd välja täie hooga: lisaks juba tuttavale luukpärale esitletakse Genfis ka tema universaalkerega versiooni, mis peaks Eestisse jõudma maikuus. Luukpära läheb tootmisse veebruaris ning Eestisse jõuavad esimesed autod eeldatavalt märtsis. Tehniliselt identse Seat Leoni esimesed autod peaksid Eestisse saabuma aga juba lähipäevil.
Mazda saab uue "kuue"
Mazda 6 on meie turul samuti väga oluline mudel, kuid tema müük on mingil põhjusel viimastel aastatel kokku kuivanud. Kas oli siin põhjuseks vahepealse mudeli kasin roostekindlus või miski muu, kuid uue mudeli saabumisega võiks Mazda 6 müük saada Eestis taas uue hoo sisse. Auto saab olema kahtlemata hea, ikkagi esimene Mazda sõiduauto SkyActive tehnoloogial, mis on end CX5 näitel juba igati edukalt tõestanud. Hind saab siin muidugi võtmeküsimuseks, kuid arvestades, et hetkel müügil olevad peamised konkurendid, Toyota Avensis, Honda Accord, Ford Mondeo jt, on oma põhiolemuselt juba üsna vanad, siis lootus Mazda 6 edukaks naasmiseks on täiesti olemas.
Populaarsed linnamaasturid uuenevad
Toyota on eestlaste lemmikautomark ja kõige enam kasvav autoklass on Eestis krossoverid, ehk väikesed linnamaasturid. Neid kahte tõsiasja arvestades ei pea olema eriline hiromant ennustamaks alanud aastal turulejõudvale uuele Toyota RAV 4-le ka siinmail ülisooja vastuvõttu. Auto tuuakse avalikkuse ette Genfis ja esialgsete plaanide kohaselt peaks ta müügile jõudma juba sel suvel.
Aasta lõpus on oodata selles segmendis veelgi olulisemaid uudiseid, sest mulluse müügitabeli kolmas, Nissan Qashqai, jõuab samuti täiesti uue põlvkonnani. Lisaks on alanud aastal oodata uut Ford Kugat, uuenenud Škoda Yetit, Ford Ecosporti, Chevrolet Traxi, Suzuki SX-4, Peugeot 2008, Renault Clio SUV-d, lisaks kallimate maasturite seas uut Mercedes-Benz GLA-d, Range Rover Sporti, Jeep Grand Cherokeed ning muidugi Porsche uut väikemaasturit Macan.
Škoda Rapid Spaceback
Vaatamata sellele, et äsja müügile jõudnud Škoda Rapid on oma klassi mahukaim ja pakiruumi pääseb suure luugi kaudu, näeb ta välja nagu sedaankerega auto. Et rõõmustada klassikalise luukpära austajaid, saab Rapid endale sügiseks ka laugpära, millel nimeks Rapid Spacepack. Tõenäoliselt saab samalaadse kere ka Rapidi sõsarauto Seat Toledo, nii nagu saab Seat Leon endale esmakordselt ajaloos sarnaselt Octaviaga universaalkere. Tundub, et Škoda ja Seati mudelivaliku ühtlustamine on saanud VW kontsernis omaette eesmärgiks.
Soodsate kompaktautode seas on uudiseid oodata veel Nissanilt, mis toob üle hulga aja turule igati tõsiseltvõetava uue kompaktauto, mis esialgsetel andmetel säilitab nime Note. Auto saab olema pea sama mahukas kui väike mahtuniversaal, kui praegusest Note`st oluliselt sportlikum.
Uus mahtauto Kialt
Ehkki mahtuniversaalid ei ole eestlaste seas viimasel ajal enam kuigi popid ja see segment turul näitab selget langustrendi, näib sel aastal turule saabuv uus Kia Carens olevat siiski igati lootustandev mudel: paraja suurusega, nägusa disainiga ja arvestades Kia pöörast arengut viimasel aastakümnel, siis ilmselt ka eeskujuliku juhitavuse ja vastupidavusega. Lähiajal turule jõudev uus Toyota Verso saab endale igatahes vägagi tõsiseltvõetava konkurendi. Mahtuniversaalide klassis on oodata lisaks ka uut Citroen C4 Picassot.
Uus Lexus IS - kompvek jõukamale autoostjale
Rahakamatele autoostjatele on algaval aastal lisaks varem nimetatud maasturitele üheks olulisemaks uudiseks uue Lexus IS-i turulejõudmine. Kui mullu jõudis täiesti uues kvaliteedis müügile uus GS, siis sedapuhku on järg klass madalama (ja ka soodsama) Lexuse käes. Autot esitletakse juba järgmisel nädalal Detroidi autonäitusel.
Autor: Tõnu Tramm, Kristi Malmberg
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Toyota võttis möödunud aastal rekordilise 9,75 miljoni sõidukiga taas müüduima auto tiitli, edestades rivaale General Motorsit ja Volkswagenit.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.