• OMX Baltic0,42%282,62
  • OMX Riga0,2%875,9
  • OMX Tallinn0,75%1 782,29
  • OMX Vilnius0,76%1 109,53
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,7%8 259,12
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,83
  • OMX Baltic0,42%282,62
  • OMX Riga0,2%875,9
  • OMX Tallinn0,75%1 782,29
  • OMX Vilnius0,76%1 109,53
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,7%8 259,12
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,83
  • 13.02.13, 07:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suured kruiisilaevad saavad Tallinna sadamas uue kai

AS Tallinna Sadam kuulutas välja Vanasadama uue kruiisikai ehitaja leidmise riigihanke, et võtta vastu senisest suuremaid kruiisilaevu.
421 meetri pikkuse kai valmimine on kavandatud 2014. aasta kruiisihooaja alguseks. Vanasadama uus kruiisikai võimaldab vastu võtta kuni 340 meetri pikkuseid ja 42 meetri laiuseid aluseid, maksimaalselt üheksameetrise süvisega.
"Investeering uude kruiisikaisse on tingitud ühelt poolt nii aina kasvavast nõudlusest Tallinna kui kruiisisihtkoha järele kui ka reisikorraldajate huvist kasutada üha suuremaid kruiisilaevasid," lausus Tallinna Sadama turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja Sirle Arro.
Sadama prognooside kohaselt jõuab Tallinna külastavate kruiisireisijate arv juba uue kruiisikai valmimise hooajal ehk 2014. aastal poole miljoni inimeseni. Mullu külastas Tallinnat 440 000 kruiisireisijat 294 laevaga.
Vanasadama senise kruiisikai kõrvale ehitatava uue kai kogupikkus on avatud hankemenetluse tingimustest lähtuvalt 421 meetrit, laius 20 meetrit ja sügavusega maapinnast 11 meetrit.
Ehitaja peab kaile paigaldama sildumisseadmed, pääste- ja turvavarustuse ning navigatsioonimärgistus. Samuti tuleb kaile ehitada elektrivarustus koos välisvalgustusega, sidevarustus, torustikud laevadele olmevee andmiseks ja reovee vastuvõtuks.
Ehitustööde käigus kavandatud merepõhja süvendustööde maht on hinnanguliselt 12 300 kuupmeetrit.
Uue kruiisikai ehitamise riigihanke pakkumiste esitamise tähtaeg on 8. aprill. Hankelepingu kavandatud kestus on 12 kuud.
Vanasadama esimene, spetsiaalselt kruiisilaevade vastuvõtmiseks ehitatud 339 meetri pikkune kai valmis 2004. aasta kevadel, makstes toona üle 80 miljoni krooni ehk ca 5,1 miljonit eurot.

Seotud lood

Uudised
  • 13.02.13, 11:58
Kruiisireisijad jätavad Eestisse üle 50 miljoni euro
Kruiisireisijate kogumõju Tallinna ja lähiümbruse majandusele on üle 50 miljoni euro.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele