• OMX Baltic0,42%282,62
  • OMX Riga0,2%875,9
  • OMX Tallinn0,75%1 782,29
  • OMX Vilnius0,76%1 109,53
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,7%8 259,12
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,83
  • OMX Baltic0,42%282,62
  • OMX Riga0,2%875,9
  • OMX Tallinn0,75%1 782,29
  • OMX Vilnius0,76%1 109,53
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,7%8 259,12
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,83
  • 01.03.13, 20:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

USA automüük aina kasvab

Kuigi aeglasemaks tempos kui aasta tagasi, rühkis Ühendriikide automüük veebruaris taas üles. General Motors oli tegija, Ford pettumus.
Ford Motori müük kasvas aastaga 9,3%, mis jäi kergelt analüütikute ootustele alla. Samas kasvas GMi müük veebruaris küll 7,2%, kuid suutis prognoose ületada, vahendab Wall Street Journal.
Maailma suurima autotootja Toyota Motor suutis läinud kuul USAs müüki kasvatada 4,1% ning kolmandal kohal olev Volkswagen suutis samanimelise brändi müüki suurendada aastaga 2,9%.
Veebruaris müüs GM kõige rohkem autosid, ühtekokku 224 414. Ford müüs 195 310 autot, Toyota 166 377 ja Chrysler 139 015 ühikut.
Automüük on Ühendriikides olnud viimastel aastatel üks kõige positiivsemaid majandusindikaatoreid, tõustes 2009. aasta põhjast, kui müüdi 6 miljonit autot vähem eelnevast aastast, stabiilselt ülespoole.
Üha rohkem inimesi on valmis taas autot ostma pärast ostuotsuse edasilükkamist, mis on uuringufirma Polk sõnul viinud keskmise auto vanuse USAs 11 aastani.
Fordi USA müügijuhi Ken Czubay sõnul on madalad intressimäärad, uued mudelid ja tugev nõudlus piisavad, et vastu seista praegu rakenduvatele valitsussektori kulukärbetele.
Volkswageni USA haru juht Jonathan Browning on aga arvamusel, et võimalike koondamiste ja maksutõusude kartus on tarbijaid mõjutamas, mistõttu võib automüük aeglustuda tulevatel kuudel ning mitte näidata sedavõrd tugevaid numbreid kui aasta kahel esimesel kuul.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Seotud lood

Uudised
  • 04.05.13, 10:14
VW kontsern toob tänavu turule 60 uut automudelit
Volkswageni kontsern plaanib võidelda Euroopas kahanevate müüginumbritega 60 uue või uuendatud mudeliga ja seda aasta lõpuks, kirjutab whatcar.ee.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele