Kuigi aeglasemaks tempos kui aasta tagasi, rühkis Ühendriikide automüük veebruaris taas üles. General Motors oli tegija, Ford pettumus.
Ford Motori müük kasvas aastaga 9,3%, mis jäi kergelt analüütikute ootustele alla. Samas kasvas GMi müük veebruaris küll 7,2%, kuid suutis prognoose ületada, vahendab Wall Street Journal.
Maailma suurima autotootja Toyota Motor suutis läinud kuul USAs müüki kasvatada 4,1% ning kolmandal kohal olev Volkswagen suutis samanimelise brändi müüki suurendada aastaga 2,9%.
Veebruaris müüs GM kõige rohkem autosid, ühtekokku 224 414. Ford müüs 195 310 autot, Toyota 166 377 ja Chrysler 139 015 ühikut.
Automüük on Ühendriikides olnud viimastel aastatel üks kõige positiivsemaid majandusindikaatoreid, tõustes 2009. aasta põhjast, kui müüdi 6 miljonit autot vähem eelnevast aastast, stabiilselt ülespoole.
Üha rohkem inimesi on valmis taas autot ostma pärast ostuotsuse edasilükkamist, mis on uuringufirma Polk sõnul viinud keskmise auto vanuse USAs 11 aastani.
Fordi USA müügijuhi Ken Czubay sõnul on madalad intressimäärad, uued mudelid ja tugev nõudlus piisavad, et vastu seista praegu rakenduvatele valitsussektori kulukärbetele.
Volkswageni USA haru juht Jonathan Browning on aga arvamusel, et võimalike koondamiste ja maksutõusude kartus on tarbijaid mõjutamas, mistõttu võib automüük aeglustuda tulevatel kuudel ning mitte näidata sedavõrd tugevaid numbreid kui aasta kahel esimesel kuul.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Volkswageni kontsern plaanib võidelda Euroopas kahanevate müüginumbritega 60 uue või uuendatud mudeliga ja seda aasta lõpuks, kirjutab whatcar.ee.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.