Kui palkadest ei soovita Eestis palju rääkida, siis palgaerinevus ühe ettevõtte või kontserni sees töötavate inimeste vahel on päris tabu.
"Ma sel teemal pole nõus mingisugust koostööd tegema," ütles näiteks ühe ettevõtte juht, kui talle tema firma palgaerinevuste kohta küsimusi esitasime. "Kui te palkadest kirjutate, siis võiks teha üldistusi – mitte nii, et inimeste nimed küljes. See on nagu teatud tüüpi piiride ületamine," leidis ta.
Teist meelt oli majandusekspert Heido Vitsur, kelle sõnul peavad kõik hinnad, sh töö hind olema ühiskonnas läbipaistvad. Vaid nii saavad ettevõtja ja töötaja langetada õigeid otsuseid ning oma n-ö ressursse paremini ära kasutada. "Turg toimib kõige paremini siis, kui informatsioon on kõigile ühtviisi kättesaadav. Endise matemaatikuna võin öelda, et informatsiooni kättesaadavus on konkurentsi põhitingimusi. Kui pole informatsiooni, ei saa teha põhimõtteliselt ka õigeid otsuseid," rääkis Vitsur.
Suurimad Eesti firmasisesed palgaerinevused küündivad 10-20 korrani. Seega on eri inimeste tootlikkuse käärid aukartust äratavalt suured.
Kas probleemiks on keskmise töötaja madal palk või juhtide kõrge töötasu – või ongi asi lihtsalt selle, et inimeste "hinnad" on niivõrd erinevad? Võttes aluseks pooleteise kuud eest ilmunud Äripäeva Palga TOPi, leidsime paarkümmend ettevõtet, kus juhtide palk ületab firma keskmist töötasu üle kümne korra, sh riigifirmad.
Pikemalt loe reedesest Äripäevast.
Autor: Raivo Sormunen, Kadri Jakobson, Indrek Kald
Seotud lood
Atria Eesti ASi juhatuse liikme Olle Hormi sõnul pole neil palgatasemed avalikud ja seda põhjusel, et ühiskond ei ole selleks valmis.
Palgatõus firmades on viimaste aastate suurim ning pole imestada – tööjõu leidmine on raskem kui kunagi varem.
Keskmine brutokuupalk ulatus mullu Statistikaameti andmeil 887 ja brutotunnipalk 5,34 euroni. Näitajad kasvasid aastaga vastavalt 5,7% ja 6%.
Ettevõttes on oluline omada ühtset palgatasemete süsteemi, mis on töötajaile selge ja arusaadav, mitte otsustada kõhutunde pealt, ütles ASi Ragn-Sells ärijuht Agu Remmelg.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Lisatud analüütikute kommentaarid!
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele