Norra meediakontserni Schibsted ametiühing avaldas vastuseisu ettevõtte Balti äride müügile.
"Ametiühingu esindajatena me peame kahetsusväärseks, et Schibsted on otsustanud regioonist lahkuda," ütles ametiühingu juht Morten Lia Äripäevale. Harilikult on Schibsted meie arvamust kuulda võtnud, samas pole neil seda kohustust, lisas ta.
"Meediaettevõtted on Schibstedi põhitegevuseks ning selle kõrval teisel kohal veebipõhised kauplemisportaalid," sõnas ta. Eesti Meedia müük tekitaks Lia sõnul olukorra, kus meediaettevõtete ja kauplemisportaalide suhe ei oleks enam tasakaalus.
Müügi asemel peaks Schibsted Lia kinnitusel Balti regiooni ettevõtteisse investeerima, et laiendada lehtede digitaalselt lugemise võimalusi – nii nagu seda on tehtud kontserni kuuluvate Skandinaavia ettevõtete puhul.
"Müügi asemel tuleks keskenduda meediaettevõtete tranformatsioonile ning digitaalruumile orienteeritusele ning eelkõige kvaliteetajakirjanduse digiruumi viimisele," sõnas ametiühingujuht.
Vähemalt kahel Schibstedi lehel, mis on loonud avarad võimalused digitaalseks kasutamiseks, läheb Lia sõnul väga hästi – nendeks on Oslos asuv VG ning Stockholmis asuv Aftonbladet. Lehed pole küll paberkandjast loobunud, kuid paberlehe asemel keskendutakse väga tugevalt digitaalsetele väljaannetele, kinnitas ta.
"VG digiversioonil on hetkel kokku rohkem lugejaid kui kahel loetavuses järgneval paberväljaandel. Samal ajal on paberlehe tiraaž vähenenud," sõnas Morten Lia.
Norra Schibsted on olnud Balti riikides suurimaid meediaomanikke alates 1998. aastast.
Seotud lood
Eesti Meedia müügiteemas on tänaseni vastuseta olulisim küsimus – kes ikkagi on Mart Kadastiku ja teiste Eesti Meedia juhtide taga olevad investor(id)? On see Margus Linnamäe?
Postimehe vastutav peatoimetaja Anvar Samost ei soovinud kommenteerida ettevõtte emafirma AS Eesti Meedia võimalikku juhtkonnapoolset väljaostu.
JP Morgani tütarfirma hindab, et konservatiivse hinnangu põhjal on Norra meediakontserni Schibstedi äridest Kanal 2 väärtusetu ning Eesti Meedia odav.
Eesti Meedia uueks omanikuks sai sellest nädalast 50% ulatuses TAMM Meedia ja 50% UP Invest, mille omanik on seni ravimiärist tuntud Margus Linnamäe.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.