Investeerimispanga Nordic CF Advisory OÜ partneri Alar Voitka sõnul võib Eesti Meedia mahamüümise korral oodata Postimeest ees suur kulude kokkuhoid.
Postimehe emafirma ASi Eesti Meedia võimalikku juhtkonnapoolset väljaostu (management buyout, tuntud inglisekeelse lühendi järgi MBO) kommenteerides ütleks Voitka, et kui hetkel on tehing due diligence'i ehk auditi faasis, siis on veel pikk tee minna. "MBO toimumine pole kaugeltki veel kindel. Tehingu ärajäämisel võib Eesti Meedia juhtkonda oodata ees lahkumine," lisas ta.
Schibstedi huvi on väljuda regioonist tervikuna, kuid strateegiliste investorite huvi siinse meediamaastiku vastu on Voitka ütlusel madal, eriti kõige selle osas, mis pole online ja kiiresti kasvav.
"Finantsvaatevinklist pole Eesti Meedia aga postimees.ee, vaid eelkõige Kroonpress, nii nagu Ekspress Grupp on tegelikult Printall," viitas ta kahe meediagrupi peamistele rahamasinatele. "Samas MBO seisukohast võimaldab trükiteenuste stabiilne rahavoog kasutada tehingu finantseerimiseks üsna suures osas odavat võimendust," kinnitas Voitka.
Oodatava tootluse ja grupi äritegevuse kasumlikkuse tõstmise kõrval on investeerimispankuri sõnul potentsiaalsete investorite teiseks võtmeküsimuseks investeeringu likviidsus ehk tulevased väljumisvõimalused. "Börs on kindlasti üks alternatiive. Päris huvitav oleks näha Tallinna börsil tulevikus kahte konkureerivat meediaettevõtet," märkis Voitka.
"MBO õnnestumise korral võib järgnevate tegevustena prognoosida esiteks suuremat sorti kulude kokkuhoiuprogrammi Postimehes jt ettevõtetes, lisaks osade grupi ettevõtete müüki, keskendumaks põhitegevusele ning vähendamaks investeeritud kapitali," lisas ta.
Võimaliku hinna kohta ütles Voitka, et seda ei saa vaadelda tehingu teistest tingimustest lahus. "Usun, et see on oluliselt suurem kui Äripäeva vahendusel JP Morgani väljakäidud väärtushinnang 2,5× EV/EBITDA või 19 mln eurot," sõnas ta.
Investeerimispank Nordic CF Advisory keskendub arenevate väikese ja keskmise suurusega ettevõtete nõustamisele kapitali kaasamisel, ühinemise ja ülevõtmise tehingutele ning ettevõtete väärtuse hindamisele.
Autor: Marta Jaakson, Indrek Kald
Seotud lood
Eesti Meedia müügiteemas on tänaseni vastuseta olulisim küsimus – kes ikkagi on Mart Kadastiku ja teiste Eesti Meedia juhtide taga olevad investor(id)? On see Margus Linnamäe?
Postimehe vastutav peatoimetaja Anvar Samost ei soovinud kommenteerida ettevõtte emafirma AS Eesti Meedia võimalikku juhtkonnapoolset väljaostu.
Norra meediakontserni Schibsted ametiühing avaldas vastuseisu ettevõtte Balti äride müügile.
JP Morgani tütarfirma hindab, et konservatiivse hinnangu põhjal on Norra meediakontserni Schibstedi äridest Kanal 2 väärtusetu ning Eesti Meedia odav.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele