JP Morgani tütarfirma hindab, et konservatiivse hinnangu põhjal on Norra meediakontserni Schibstedi äridest Kanal 2 väärtusetu ning Eesti Meedia odav.
JPMorgan Cazenove analüütikud Nicolas J. Dubourg ja Mark O'Donnell märgivad analüüsis, et nende hinnangul on Schibstedi rahvusvaheline meediakontsern väärt 2,5kordse EV/EBITDA ehk 145 miljonit Norra krooni (18,6 miljonit eurot).
Kuna rahvusvahelisse meediakontserni kuulub lisaks Eesti Meediale vaid Hispaanias ja Prantsusmaal tasuta jagatavad uudislehed 20 minutes ja 20 minutos ning viimatimainituid peab JP Morgan oma konservatiivse hinnangu baasil samuti väärtusetuks, hindab investeerimispank sisuliselt Eesti Meedia koguväärtust paarikümne miljoni euroga.
Tervikuna on aga analüütikud Schibstedi äride suhtes suhteliselt positiivselt häälestatud ning arvavad, et sel suvel viimase 21 aasta kõrgeimale tasemele tõusnud meediakontserni aktsia võiks sel tasemel liikumist jätkata. Investeerimisfirma antud aktsia hinnasiht on 290 Norra krooni, Schibstedi aktsia turuhind on 305 krooni.
JPMorgan Cazenove toob välja, et Schibsted on üks parimaid Euroopa online-ärisid.
Kui Norra online-üksuse (finn.no) ja Rootsi üksuse (blocket.se) väärtust hinnatakse 12,5kordse EV/EBITDAga, siis rahvusvahelist online-äri (Prantsuse leboncoin.fr ja teised) on analüütikute arvates väärt koguni 14,5 korda EV/EBITDA.
Lisaks Eestile hindab JP Morgan Cazenove odavalt ka Schibstedi Norra ja Rootsi meediakontserne (neljakordne EV/EBITDA).
Positiivse poole pealt peab märkima, et tänavu esimesel poolaastal kasvas Eesti Meedia käive Norra ja Rootsi meediakontsernidest kiiremini.
Kui Eesti Meedia käive kasvas poolaastaga 152 miljonilt Norra kroonilt 167 miljoni kroonini (9,9% sellest valuuta tugevnemise mõju 3,4% võrra), siis Norra meediakontserni käive näitas nullkasvu ning Rootsi üksus 6% langust.
Eesti Meedia EBITDA kasum kasvas esimesel poolaastal 20 miljonilt 23 miljoni kroonini (2,9 miljoni euroni) ning Norra meediaüksuse kasum 218 miljonilt 243 miljoni Norra kroonini, samas on toimunud Rootsi meediaüksuse kasumis tugev tagasiminek (121 miljonilt 69 miljoni kroonini).
Seotud lood
Eesti Meedia müügiteemas on tänaseni vastuseta olulisim küsimus – kes ikkagi on Mart Kadastiku ja teiste Eesti Meedia juhtide taga olevad investor(id)? On see Margus Linnamäe?
Postimehe vastutav peatoimetaja Anvar Samost ei soovinud kommenteerida ettevõtte emafirma AS Eesti Meedia võimalikku juhtkonnapoolset väljaostu.
Eelmise aastal suurenes TV3 kahjum umbes 21%. Telekanal lõpetas aasta ligi 4,5 korda suurema puudujäägiga kui Kanal 2.
Norra meediakontserni Schibsted aktsia tõusis täna II kvartali tulemuste avaldamise järel vähemalt selle aastatuhande kõrgeimale tasemele.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.