Kui Eesti Meedia ostu pearahastaja on ravimiärimees Margus Linnamäe, tuleks tal n-ö kapist välja tulla ning kinnitada, et ta ei hakka sekkuma Eesti ajakirjandusväljaannete sisusse.
TAMM Meedia loonud Eesti Meedia juhatuse liikmed eesotsas Mart Kadastikuga peaksid esimese sammuna avalikustama ostu rahastajad, teiseks aga sõnastama oma visiooni Eesti ajakirjanduse tuleviku kohta ning iseenda rolli kohta selles. Ehk siis: selgitama ostu rahastamiskava ja oma tulevikuplaane, sest tegemist on tõelise suurtehinguga Eesti meediaturul.
Äripäev loodab, et Eesti Meedia ostu rahastajad on laitmatu taustaga ja ei plaani oma mõjujõudu kasutada ajakirjandusliku sisu loomise suunamise kujul. Kui Eesti Meedia ostu põhiline rahastaja on ravimiärimees Margus Linnamäe, siis tuleks Linnamäel nüüd n-ö kapist välja tulla ning kinnitada, et ta ei hakka sekkuma Eesti ajakirjandusväljaannete sisusse. Läti ja Leedu hoiatavad kogemused ajakirjandusväljaannete minekul kohalike ärimeeste kätte on siinmailgi selgelt meeles teadmisena, et ajakirjandusvabadusele saab ebaselgetel või avalikkusele ebapiisavalt kommunikeeritud omanikusuhetel olla vaid negatiivne mõju.
Kes Eesti Meedia ostu rahastajad ka ei oleks, on selge, et nad soovivad teenida kasumit. Eesti Meedia viimaste aastate majanduslik käekäik pole just kiita olnud. Ajakirjanduslik osa, st Postimees ja Kanal 2 olid ka eelmisel aastal kahjumis, kuid kontsernis tervikuna pole asi siiski halb: Kroonpressi tublid kasuminumbrid on ajakirjandusväljaannete kahjumit tasakaalustanud. Ent nii või teisiti eeldab reaalsus uutelt omanikelt mõtteviisi muutust: senistest palgatöötajatest peavad saama ettevõtjad, kelle selja taga pole enam Norra börsifirmast ema, kelle käest vajaduse korral raha juurde küsima minna.
Orienteeritus kasumile võib kaasa tuua osa väljaannete sulgemise ja koondamised tegutsemist jätkavates väljaannetes, sest majandamine peab muutuma senisest oluliselt efektiivsemaks, samas pole ümberstruktureerimiste käigus välistatud ka uute väljaannete sünd. Kui palju Mart Kadastikul ja tema partneritel ajakirjandusliku vaistu kõrval majanduslikku mõtlemist jagub, seda näitab aeg. Konkurentidele ehk eelkõige Ekspress Grupile võiks Eesti Meedia müük aktiivsuse suurendamise mõttes kasulikult mõjuda, mis omakorda võiks tähendada parema ajakirjandusliku sisu tootmist Eestis tervikuna.
Ohtu, et Postimehest võiks saada Kesknädala sugune propagandaväljaanne, ei pea Äripäev tõsiseks, kuigi Reformierakonnaga seostamise vari on Kadastiku ja peaminister Andrus Ansipi lähedaste suhete tõttu Postimehe kohalt visa kaduma olnud ka vaatamata Silvergate’i algusele nimelt sellest väljaandest.Ent selleks, et uskuda soovi teha tõelist ajakirjandust, peab tehingut saatma aval suhtlus, selge ja viimseni avalik rahastamisskeem ja ajakirjandusliku sisu ülimuslikkuse deklareerimine mõne ärimehe huvide ees.
Autor: 1185-aripaev
Seotud lood
Eesti Meedia müügiteemas on tänaseni vastuseta olulisim küsimus – kes ikkagi on Mart Kadastiku ja teiste Eesti Meedia juhtide taga olevad investor(id)? On see Margus Linnamäe?
Postimehe vastutav peatoimetaja Anvar Samost ei soovinud kommenteerida ettevõtte emafirma AS Eesti Meedia võimalikku juhtkonnapoolset väljaostu.
Norra meediakontserni Schibsted ametiühing avaldas vastuseisu ettevõtte Balti äride müügile.
Eesti Meedia uueks omanikuks sai sellest nädalast 50% ulatuses TAMM Meedia ja 50% UP Invest, mille omanik on seni ravimiärist tuntud Margus Linnamäe.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele