Nii LNG turu arendamise kui ka konkreetselt punkerlaeva enda tekitatav nõudlus vaid soodustab Alexela plaani rajada Paldiskisse oma LNG-terminal.
- Alexela juhil Marti Häälel on LNG lisanõudluse tekkest piirkonnas ainult hea meel. Foto: Andras Kralla
Infortari, Eesti Gaasi ja Tallinki punkerlaev on Alexelale pigem klient kui konkurent, seda nii Soome terminalis kui ka tulevikus ehk Paldiski terminalis, kinnitas Alexela Grupi juhatuse liige Marti Hääl.
"Meie plaane Paldiskis sellise laeva tulek ainult toetab. See suurendab meie nõudlust ja ka neil endil on lõpuks ju vaja kõige lähemat võimalikku kohta, kus oma punkerlaeva tankida. Mida lähemalt nad LNG pardale võtta saavad, seda soodsam see on, mida kaugemal vaja käia, seda ajamahukam. Nii käis see ka laevade õliga punkerdamisel," kommenteeris Hääl.
Hääl ütles, et igasugune investeering, mis LNG kasutamist merel suurendaks, on Alexela seisukohast positiivne. Märgiline on ka see, et just laevandusfirmad soovivad sellega tegeleda. "Kui nüüd Infortar ja Tallink, kui laevandusettevõtted ise näevad, et sektor LNG poole liigub, siis see teeb ainult head meelt, sest mina olen selles veendunud olnud juba aastaid," rääkis Hääl.
Teisipäeval teatas Tallinki suuromanik Infortar, et otsustas hankida 6000kuupmeetrise mahutavusega punkerlaeva LNG pakkumiseks Soome lahel ja Botnia lahe lõunaosas. Euroopa ühendamise rahastusest 20protsendilise toetuse saanud laev läheb maksma 36 miljonit eurot ja saab valmis 2020. aastaks.
2020. aastal peaks valmima ka Alexela LNG-terminal Soomes Haminas. Esimeses etapis ehitatakse 30 000 m3 mahuti koos LNG-laevadelt vastuvõtmise, gaasistamise ja ümberlaadimise võimekusega. Samuti alustatakse terminalist maismaa- ja meretranspordi varustamisega. Tulevikus on plaanis ehitada juurde veel teine, 20 000 m3 mahuti. Projekti ehitus algas 2017. aasta lõpus ning ehitusaeg on ligi 3 aastat.
Alexela on pikalt pidanud ka plaani rajada Paldiskisse LNG-terminal. Algselt pidi saama sellest regionaalne terminal, ning Euroopast taotleti sellele 344 miljoni euro suurust toetust, kuid Euroopa Komisjon jättis projekti toetuseta.
Seotud lood
Eesti Gaas tellib veeldatud maagaasi (LNG) punkerlaeva, mis on esimene omataoline Läänemere põhja- ja idaosas. 2020. aastal valmiv laev hakkab teenindama Soome lahel seilavaid keskkonnasõbralikke laevu.
Euroopa ühendamise rahastu toel soetatav LNG punkerdamisalus, mille Infortar 2020. aastaks soovib Läänemerele seilama saada, läheb maksma 36 miljonit eurot.
Kuigi töötame selleks, et suurendada heaolu, luua kindlustunnet endale ja lähedastele, võib tööpinge heaolu ja suhteid kahjustama hakata, kirjutab Tallinna Ülikooli õppejõuarenduse ekspert Katrin Aava.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele