Pooleaastaste läbirääkimiste tulemusel saatis valitsus täna riigikogule arutamiseks automaksu eelnõu, mis peaks eelarvesse tooma enam kui 230 miljonit eurot aastas.
Uue Honda CR-V eest tuleb tulevikus maaletoomisel maksta rohkem kui 6000 euro suurune registreerimismaks. Foto: Pille Russi
Rahandusminister Mart Võrklaeva (Reformierakond) sõnul tuli eelnõu koostamisel leida tasakaal keskkonna, eelarve ja maksu elanikkonnale jõukohasuse vahel. "Usun, et see tasakaal on päris hea," lisas ta.
Minister selgitas raadios maksutõusust loobumise otsust
Rahandusminister Mart Võrklaev ütles 2025. aasta maksutõusude ärajätmist kommenteerides, et eestlastele võinuks terendada veel lisaks näiteks käibemaksu ja tulumaksu tõus.
Valitsuse automaksu plaan ei täida keskkonnasäästlikkuse eesmärki, vaid soodustab hoopis vanemate autode ostmist, kirjutab Viru-Nigula vallavanem Einar Vallbaum (Isamaa) Lääne-Virumaa Uudistes.
Kummalisel kombel lõunaeurooplased automaksude vastu ei protesti. Miks? Sest see on lahutamatu osa maksupaketist, mille eesmärk on tagada parem sotsiaalne sidusus ja õiglus ning arenenum taristu, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Igal aastal saab mitukümmend tuleõnnetust alguse hooletust tuletööst. Kõige sagedamini tuleb seda ette ehitusobjektidel ja töökodades – keevitustööde käigus ei märka inimene enda ümber materjali, mis võib kiirelt süttida. Tuletööde tegemisel on teadmatus suur ja nõudeid eiratakse, kuigi paljudele ettevõtetele on koolitus kohustuslik.