• OMX Baltic0,03%276,48
  • OMX Riga−0,35%878,6
  • OMX Tallinn−0,15%1 745,15
  • OMX Vilnius0,15%1 049,28
  • S&P 500−0,18%5 853,98
  • DOW 30−0,8%42 931,6
  • Nasdaq 0,27%18 540,01
  • FTSE 100−0,48%8 318,24
  • Nikkei 225−1,33%38 434,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,75
  • OMX Baltic0,03%276,48
  • OMX Riga−0,35%878,6
  • OMX Tallinn−0,15%1 745,15
  • OMX Vilnius0,15%1 049,28
  • S&P 500−0,18%5 853,98
  • DOW 30−0,8%42 931,6
  • Nasdaq 0,27%18 540,01
  • FTSE 100−0,48%8 318,24
  • Nikkei 225−1,33%38 434,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,75
  • 22.10.24, 06:00

Raido Toonekurg: autotööstus peab valima – 4,11 liitrit sajale või hiigeltrahvid

Stellantise gruppi kuuluva Citroëni väljapanek oktoobris Pariisi autonäitusel.
  • Stellantise gruppi kuuluva Citroëni väljapanek oktoobris Pariisi autonäitusel. Foto: Imago/IP3press/Scanpix
2025. aastaks peavad Euroopa Liidus registreeritud uued autod sõitma 4,11 liitriga 100 kilomeetrit, mis ähvardab autotootjaid miljarditesse ulatuvate trahvidega, kirjutab börsifirma Modera asutaja ja juht Raido Toonekurg.
Enamikule autojuhtidest ei pruugi CO2 näitaja palju öelda, kuid kütusekulu on arusaadav mõõdupuu. Alates 2025. aastast peavad Euroopa Liidu regulatsioonide kohaselt uued registreeritavad autod saavutama keskmise kütusekulu 4,11 l/100 km kohta ehk emiteerima maksimaalselt 95 g CO2 kilomeetri kohta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele