Idanaabri tekitatud GPSi häired on muutunud tavapäraseks
See, et Venemaa häirib Eestis maanduvate lennukite GPS-signaale, on muutunud lennunduses tavapäraseks, rääkis Lennuliiklusteeninduse juhatuse esimees Ivar Värk.
Lennuliiklusteeninduse juhatuse esimees Ivar Värk. Foto: Liis Treimann
Me saame regulaarselt GPSi häirete teavitusi, tõdes Värk Äripäeva raadio hommikuprogrammis. Tema sõnul on see muutunud tavapäraseks reaalsuseks, et ida poolt signaalide kättesaamist tõkestatakse.
Värk ütles, et keskmiselt kümme õhusõidukipilooti teavitab päevas kehvadest signaalidest, kuid ka nende jaoks on olukord juba normaalne ning tõenäoliselt on häiringuid kümme korda rohkemgi.
Värk selgitas, kuidas häiringute taustal õhusõidukid ikkagi maanduda saavad ning milliseid süsteeme maandumiseks kasutatakse. Samuti rääkis ta õhuseiresüsteemide kaasajastamisest ning kuidas meretuulepargid lennukeid häirivad.
Intervjueeris Karl-Eduard Salumäe.
Idanaabri tekitatud GPSi häired on muutunud tavapäraseks
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Me jälgime valesti seadistatud teenäitajat, mis viib meid kraavi. Riiki tuleb rekombineerida – ametnike arvu vähendamise kriitikud ei saa muutuste mõttest aru, kirjutab Peeter Tammistu arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Möödunud nädalavahetusel sattus kaks Vene Shahed-drooni NATO riikide piiridesse. Lätis kukkus õhusõiduk alla ja Rumeeniast lendas see saja kilomeetri ulatuses läbi. Mõlemast intsidendist peegeldus tõsiasi, et kokku lepitud reaktsiooni sellistele olukordadele pole.
Ameerika tänupühajärgne ostupüha Black Friday ehk must reede on Euroopas ja Eestis aina tugevamini kanda kinnitamas. Kui vaid kümmekond aastat tagasi olid musta reede pakkumised harva esinev nähtus, siis käesoleval kümnendil kasutab pea iga vähegi tuntud e-pood üle maailma levinud ostupüha ära ning pakub võimalust teha oste tavapärasest suuremate allahindlustega.