• OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • 18.10.24, 10:40

Idanaabri tekitatud GPSi häired on muutunud tavapäraseks

See, et Venemaa häirib Eestis maanduvate lennukite GPS-signaale, on muutunud lennunduses tavapäraseks, rääkis Lennuliiklusteeninduse juhatuse esimees Ivar Värk.
Lennuliiklusteeninduse juhatuse esimees Ivar Värk.
  • Lennuliiklusteeninduse juhatuse esimees Ivar Värk. Foto: Liis Treimann
Me saame regulaarselt GPSi häirete teavitusi, tõdes Värk Äripäeva raadio hommikuprogrammis. Tema sõnul on see muutunud tavapäraseks reaalsuseks, et ida poolt signaalide kättesaamist tõkestatakse.
Värk ütles, et keskmiselt kümme õhusõidukipilooti teavitab päevas kehvadest signaalidest, kuid ka nende jaoks on olukord juba normaalne ning tõenäoliselt on häiringuid kümme korda rohkemgi.
Värk selgitas, kuidas häiringute taustal õhusõidukid ikkagi maanduda saavad ning milliseid süsteeme maandumiseks kasutatakse. Samuti rääkis ta õhuseiresüsteemide kaasajastamisest ning kuidas meretuulepargid lennukeid häirivad.
Intervjueeris Karl-Eduard Salumäe.
Idanaabri tekitatud GPSi häired on muutunud tavapäraseks
00:00

Seotud lood

Uudised
  • 16.05.24, 11:28
Finnair hakkab jälle Tartusse lendama
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Arvamused
  • 23.01.24, 16:00
Peeter Tammistu: meie GPS on vale, sätime selle õigeks
Me jälgime valesti seadistatud teenäitajat, mis viib meid kraavi. Riiki tuleb rekombineerida – ametnike arvu vähendamise kriitikud ei saa muutuste mõttest aru, kirjutab Peeter Tammistu arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saated
  • 14.09.24, 10:00
Drooniekspert: venelased kindlasti jälgisid, kuidas me piiririkkumisele reageerisime
Möödunud nädalavahetusel sattus kaks Vene Shahed-drooni NATO riikide piiridesse. Lätis kukkus õhusõiduk alla ja Rumeeniast lendas see saja kilomeetri ulatuses läbi. Mõlemast intsidendist peegeldus tõsiasi, et kokku lepitud reaktsiooni sellistele olukordadele pole.
Saated
  • 17.09.24, 16:29
Tallinna lennujaam jäi mullu napilt ilma tuntud lennufirmast
Tallinna lennujaam jäi eelmisel aastal väga napilt ilma kuulsast Suurbritannia lennufirmast British Airways, kuid püssi põõsasse ei visata.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 09:00
Turvapartner peab alati käima mitu sammu ees: mis tagab ühe sündmuse õnnestustumise?
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele