Alates uuest aastast peavad kõik rahvusvahelisi vedusid tegevad veokid ja bussid olema varustatud uute nutikate sõidumeerikutega. Kui Eestis jääb õigeks ajaks välja vahetamata tühine arv meerikuid, siis suurtes riikides ähvardab see saada tõsiseks probleemiks ja hirmud Euroopa tarneahelahäirete ees on asjakohased.
- Optimum Fleeti juhatuse liige Heikko Laas ja Digimeerik OÜ juht Siim Truusalu Äripäeva raadio stuudios. Foto: Tõnu Tramm
„Üks küsimus on seadmete kättesaadavus ja paigaldajate võimekus, teine aga see, et puudu hakkab jääma ka teisi vajalikke komponente,“ nentis nutimeerikute paigaldusega tegeleva Digimeerik OÜ juht Siim Truusalu saates ”Logistikauudised eetris“.
Jäänud on vaid üks kuu ning ka Eestis ei jõua kindlasti kõik uusi seadmeid peale panna. “Mõned avastavad alles nüüd, et sellega on vaja tegelema hakata. Võrreldes aga paljude teiste riikidega on meil lood siiski päris hästi,“ nentis Truusalu.
See, mis toimub riikides, kus vedajaid on sadu tuhandeid, on seis Truusalu sõnul päris hapu.
Rumeenias ähvardab näiteks koju lõksu jääda kuni pool miljonit veokit.
“Kui veel aasta keskel ütlesid seadmete tootjad, et kõik on korras, ärge muretsege, tootmismahud on piisavad, siis täna on lehter lehti täis ja raputa seda, kui palju tahad, välja ei taha enam midagi tulla,“ lausus Truusalu, kelle sõnul on tekkinud tõsine ka teiste vajalike detailide, näiteks Scania kiirusandurite defitsiit.
Teine saatekülaline, Euroopas tegutseva Optimum Fleeti juhatuse liige Heikko Laas tunnistas, et tema hakkas meerikuid välja vahetama juba aasta tagasi ja on selleks valmistunud.
„Kolmel autol on veel vahetamata, aga need ma toon Eestisse, sest meil on ka siin vedusid. Eks näis, mis uus aasta kaasa toob ja kui palju Rumeenia, Poola või Leedu vedajaid koju jääb. Siiani ei ole minu tellimuste list veel täienema hakanud,“ lausus Laas.
Mis seisus on Eestis meerikute väljavahetamine, mille poolest nad head on, milliseid tõrkeid on Optimum Fleetil nende kasutamisel Euroopas tekkinud ja kuidas neid lahendada on õnnestunud, sellest saates põhjalikult räägitaksegi.
Saadet juhib Logistikauudised.ee teemaveebi juht Tõnu Tramm, Saatesarja “Logistikauudised eetris” toetab Digimeerik.ee.
Nutimeerikute paigaldaja: häired tarneahelates pole uuest aastast välistatud
Seotud lood
Euroopas on tekkinud probleemid uute Smart 2 sõidumeerikute kättesaadavusega, mis alates 21. augustist on kõikidel esmaregistreeritud veokitel ja reisibussidel kohustuslikud. Kas ka Eesti vedajate uued veokid jäävad parklasse seisma ja liising hakkab ostjale tühja tiksuma? Riiklikult tunnustatud sõidumeerikute ekspert Siim Truusalu andis saates „Logistikauudised eetris“ olukorrast põhjaliku ülevaate.
“Nõudlust veel on: inimesed ei lõpeta söömist,” ütles logistikafirma Garant Transi peadirektor Igor Rabtsevitš, nentides, et logistika- ja transpordisektoril läheb praegu paraku halvemini kui kunagi varem.
Rumeenia logistikat ja majandust ähvardab suur löök, sest vaid 10 000 Rumeenia veokit 60 000st on saanud teise põlvkonna nutimeeriku, mis tähendab, et vähema kui kolme kuuga tuleb meerikud välja vahetada veel 50 000 veokil. Tegemist on aga paljuski “võimatu missiooniga”, kirjutavad Logistikauudised.
“Vaatasime ilusti pealt ja koondasime inimesi.”
Soome vedajal õnnestus end vingerdada Eesti magusale tööotsale – vedada Enefit Greeni Sopi-Tootsi tuuleparki tuulikute hiiglaslikke osi.
Koolitusele kuluvaid summasid saab paremini rihtida, kui juba värbamisprotsessil on pööratud tähelepanu sellele, et kandideerija eviks ettevõttele olulisi hoiakuid, kinnitasid Bigbank Eesti äriüksuse juht Jonna Pechter ja töötaja kogemuse juht Gerly Roosmets.