Ükskõik, kas olete teinud otsuse protsesse digitaliseerida juba ammu või teete seda alles täna, peate tõenäoliselt tunnistama, et digitaalsed protsessid on eriti viimasel ajal väga mugavateks osutunud.
Üldise digitaliseerimise üks esimesi samme võiks ollagi füüsiliselt paberil dokumentide allkirjastamisest loobumine ning kasutada selle asemel hoopis digitaalset allkirjastamist. Nii kogute allkirju klientidelt ja partneritelt kiiremini ja samaaegselt kõigile osapooltele mugaval viisil.
Kuidas koguda klientidelt allkirju kiiremini?
Elektrooniline dokumentide allkirjastamine ei tee protsessi mugavamaks mitte ainult oma ettevõtte jaoks, vaid ka kliendi jaoks. Katri Lindau,
Dokobiti esindaja Eestis, kinnitab, et kuivõrd positiivne kliendikogemus on täna üks olulisemaid konkurentsieeliseid, on dokumentide distantsilt allkirjastamine iseenesestmõistetav. Ükskõik millises sektoris kliendiga seotud toimingute, sh allkirjastamise, digitaliseerimine aitab protsessi kõigi osapoolte jaoks parendada. Toome mõned näited, kus saate kasutada klientidelt digitaalselt allkirjade kogumise protsessi:
•Kõigis sektorites on võimalik kõigi lepingute digitaalselt allkirjastamine. Kuivõrd kliendid täna ootavadki, et nad saavad distantsilt teostada kõik ostud ja liitumised, või teha seda poes kohapeal või veebis, saate nende ootusi ületada kui teenusetingimused, lepingud, liisingudokumendid ja teised dokumendid jõuavad klientideni olenemata kliendi füüsilisest asukohast kiiresti.
•Kui töötate finantssektoris, on laenude ja liisingute sõlmimise protsessid olulised mõlemale osapoolele - nii kliendile kui teile. Laenudokumentide alustades õppelaenudest kuni eluasemelaenudeni, samuti autode, raskeveokite ja põllutöömasinate ja teiste liisingulepingute
digiallkirjastamise võimalus vastab kliendi ootustele. See sobib nii neile, kes ajapuuduse tõttu ei saa füüsiliselt kokkulepitud ajal kohtuda, aga eriti mugav on see siis, kui kaasatud on enam kui kaks osapoolt, sest puudub vajadus allkirjastamiseks kõigile ühtmoodi sobiva aja leidmiseks, kokkuleppimiseks ja kohtumiseks.
•Kindlustussektorile on kindlustuspoliiside ja -nõuete digitaalne haldus eriti mõistlik. Võimaldades oma klientidel uusi poliise ja lisadokumente esitada ükskõik millal ükskõik millisest füüsilisest asukohast ning võimaldades kindlustusjuhtumeid registreerida veebikeskkondades ainsa tingimusega esitada digitaalselt allkirjastatud dokumendid, te mitte ainult ei lihtsusta protsessi, vaid tagate ka esitatud dokumentide turvalisuse.
Tarnijatega seotud dokumentide digiallkirjastamine: on see võimalik?
Muidugi on see võimalik. Kuigi vahel võib olenevalt tegutsemispiirkonnast tarnijate või partneritega seotud dokumentide digiallkirjastamine olla väljakutseid pakkuv, säästab ka siin digiallkirjastamine aega:
•Ettevõttele on lepingute õigeaegne allkirjastamine äärmiselt oluline - allkirjastamise viibimine võib tähendada oluliste ressursside tarne viibimist või võite ilma jääda heast pakkumisest. Dokumentide digitaalne allkirjastamine võimaldab protsesse kiirendada ja vältida tõrkeid.
•Paberil dokumendid kipuvad kaduma, eriti kui neile allkirjade kogumine toimub muu tegevuse kõrvalt, näiteks kauba üleandmisel. Ja mis saab neist hiljem? Tihti kipuvad nad kaduma. Elektrooniliselt dokumente allkirjastades on nad alati olemas ja leitavad kui neid tarvis läheb.
•Digiallkirjastamine on eriti mugav korduvate tegevuste puhul. Kui teil on vaja korduvalt allkirju koguda ning teie partnerid peavad sarnaseid dokumente korduvalt allkirjastama, võib see muutuda tüütuks.
Digitaalne allkirjastamine lihtsustab protsessi, kuna pole sõltuv füüsilisest asukohast ning ajast, ja veelgi enam - korraga saab allkirjastada enam kui ühe dokumendi, mis säästab aega veelgi.
Digiallkirjastamisele üleminekut kaaludes soovitab K. Lindau otsida potentsiaalsete teenusepakkujate kohta võimalikult palju infot. “Kas teenus on alati kättesaadav? Kas teenuses on toetatud
eIDAS määrusele vastavate kvalifitseeritud allkirjade loomine ja valideerimine? Kas pakkuja enda protsessid vastavad rahvusvaheliselt tunnustatud standarditele infoturbehalduse mõistes? Kas toetatud on allkirjastatud dokumentide formaadid ja mahud mida teie vajate? Kas toetatud on erinevad digiallkirjastamise vahendid, dokumentide allkirjastamisel kasutatakse alati kvalifitseeritud ajatemplit ja kas on ka dokumendihaldust lihtsustavaid ja toetavaid võimalusi? Kui saate konkreetse teenusepakkuja osas kõigile küsimustele jaatavalt vastata, on suur tõenäosus, et olete leidnud endale sobiva teenusepakkuja.”
Dokumentide allkirjastamine kolmandate osapooltega võib võtta päevi. Kui me analüüsime, kui palju aega kulub manuaalsetele tegevustele, mõistame, miks aina enam ettevõtteid otsib võimalusi osaliselt või täielikult allkirjade kogumise protsessi digitaalseks halduseks. Digitaliseerimine võimaldab säästa olemasolevate töötajate aega ja sellest tulenevalt ka raha.
Seotud lood
Aastaid oleme allkirju andnud kirjutusvahendiga paberile. See aeg aga hakkab minevikku vajuma ning enamik ettevõtteid liiguvad üle digitaalsele allkirjastamisele. Kui siiski mitte, on põhjuseks enamasti vähesed teadmised digiallkirjastamise kulust. Hinnates võimalusi, mida pakub digitaalne allkirjastamine, saab kulust üks olulisemaid aspekte. Tõde on, et digitaalne allkirjastamine on soodsam kui füüsiline allkirjastamine.
Ettevõtte protsesside digitaliseerimisest on saanud standard. Kuivõrd digitaalne allkirjastamine võimaldab toiminguid teha distantsilt, on see eriti praegusel ajal aktuaalne, kuivõrd paljud meist töötavad kodukontorist juba enam kui vaid ajutiselt mõned kuud. Kuid kas me teadvustame endale täielikult digiallkirjastamise võimalusi? On see midagi enamat, kui lihtsalt populaarne märksõna?
2018. aasta tõstis oluliselt vajadust vahendite järele, mis võimaldaks ettevõtetel lahti saada dokumentide printimisest, skännimisest ja nende postitamisest üle Baltikumi, tekkis vajadus pakkuda klientidele paremat asukohast sõltumatut viisi dokumentide allkirjastamiseks. Kuid see on vaid jäämäe tipp. Kuidas teostada ideaalset digitaalset protsessi üheaegselt kõigis Baltikumi riikides?
Mitmed ettevõtted on kaugtööga rakendamas uusi digitaalseid lahendusi, mitmed avastamas laiemaid kasutusalasid juba varasemalt kasutusele võetud lahenduste osas. Mis puutub digitaalsesse dokumendihaldusesse, on aga jätkuvalt veel olukordi, kus tundub, et valikuid on liiga vähe - dokumente ei saa digitaalselt allkirjastada, sest puudub lahendus, kuidas allkirju mugavalt koguda, e-postiga dokumentide edastamine ja allkirjastatud dokumentide tagasiootamine võtab tohutu aja.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.